maandag 21 maart 2016

Naaipatronen printen op A0


Voor wie wel eens digitale naaipatronen koopt is dit misschien een handige tip.
Er zijn steeds meer PDF naaipatronen te koop. Deze moet je zelf uitprinten. Dit kan op A4. Dan moet je allemaal A4tjes printen en aan elkaar plakken. Dat is best een precies werkje, want als je maar een paar mm scheef zit, dan zit je na een paar blaadjes al een cm scheef en is je hele patroon niet bruikbaar. 
Bij mij is het plakken van A4tjes altijd één grote ergernis. Dus meestal koop ik naaipatronen op papier. 
Alleen niet alle naaipatronen zijn op papier te koop. Er zijn ook ontwerpers die echt alleen digitale naaipatronen verkopen. 
Of ontwerpers in het buitenland en dan zit je met hoge verzendkosten.

Dus ik heb toch ook een serie digitale naaipatronen.
Steeds meer ontwerpers hebben naast een digitaal patroon op A4tjes ook een patroon op A0 formaat. Die kun je laten printen bij een copyshop en dan hoef je geen A4tjes te plakken.

Ik had dit zelf nog nooit gedaan, omdat ik vaak las dat A0 printen al gauw tussen de 5 en 10 euro per A0 kost. En dat vond ik wat veel.

Maar laatst kreeg ik de tip om de A0 printjes via Repro Plotservice te bestellen. Als je meerdere patronen laat printen, dan ben je zeker goedkoper uit dan bij een copyshop. Ze rekenen wel pakketpost, dus het kan denk ik niet uit als je maar één patroon laat printen.

Ik heb 6 verschillende patronen laten printen en dit kostte mij inclusief verzendkosten 18,33 euro. Dit vind ik niet duur. Ik heb trouwens wel de zwart wit versie gekozen en niet de kleurenversie, kleur is uiteraard duurder.

Ik heb het donderdag besteld en ik had het vandaag (maandag) in huis. Het wordt met GLS verzonden, zij bezorgen niet op zaterdag, dus daarom had ik het vandaag in huis. Als je het gewoon door de week bestelt, dan heb je het in principe de volgende dag al in huis. 


Mijn nieuwste aankoop was de Susanne Cardigan van Compagnie M, die heb ik ook laten printen, dus die hoop ik binnenkort ook te maken.

19 opmerkingen:

  1. Zag je deze al https://www.24-bouwtekeningen.nl/ voor als je wel op snelle termijn 1 nodig hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de tip, heb ook een aantal digitale patronen maar zie er ook iedere keer tegen op om ze te printen en dan aan elkaar te plakken.
    Van de week maar eens uitzoeken en dan zo laten printen en het is zeker niet duur!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook echt een rotwerkje. Ik ben blij dat ik het nu zo heb laten printen

      Verwijderen
  3. Oh, ik haat ook dat knippen en plakken! Jij zorgt vr licht a h einde v d tunnel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik laat ook altijd printen op A0, bij plotgemak.nl laat ik het doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die had ik ook bekeken. Maar volgens mij was die ik deed net iets goedkoper.

      Verwijderen
  5. Wat een lieve tip. Hier de laatste tijd veel ergernissen met de zelfgeplakte patronen. Nu weet ik hoe en waar ik terecht kan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ♡ voor A0, heb ook zo'n hekel aan knippen en plakken. Bij het plaatselijke copycenter kost dit 4€, dus dat wil ik er nog wel aangeven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is ook wel te doen. Ik heb het hier niet uitgezocht eigenlijk. Ik weet niet eens waar hier een copycenter zit :)

      Verwijderen
  7. Super tip! Heb net 6 patronen bij ze "besteld"/laten drukken. Ben heel benieuwd, vooral omdat ik heb gekozen voor zwart/wit en het patroon (sofilantjes) is in kleur. Hopelijk alsnog duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En kun je er dan echt op vertrouwen dat het op ware grootte wordt afgedrukt? Want dat is natuurlijk heel belangrijk bij een naaipatroon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je zelf gaat printen met A4tjes, dan heb je met bepaalde instellingen te maken, dan moet je op ware grootte printen en niet schalen o.i.d.
      Ik denk dat het A0 formaat gewoon ook echt A0 is en dat je daar niks aan kunt veranderen (denk ik dan he).
      Er worden echt veel naaipatronen online geprint/besteld. Dus ik ga ervan uit dat het gewoon klopt. Ik heb nog niet alle 6 de patronen gebruikt, maar die ik gebruikt heb, die klopten wel qua maat.

      Verwijderen
    2. Ok! Dan probeer ik het denk ik ook eens!

      Verwijderen
  9. Misschien wel een late reactie ofzo. Maar ik probeer het ook een keertje te bestellen van die site. Alleen als je een PDF patroon hebt van 44 a4 pagina`s dan kom je wel heel prijzig uit volgens de site.

    Hoeveel pdf pagina`s hadden jouw patronen dan omdat jij best wel goedkoop uit kwam.

    Alvast bedankt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, ik heb geen A4tjes laten printen. Maar A0 bestanden. Veel digitale naaipatronen hebben hun patroon op A4, die moet je dan nog allemaal aan elkaar plakken. Maar sommige naaipatronen zijn daarnaast ook op een digitaal A0 bestand (hele grote postermaat). Dan laat je dat A0 formaat printen bij een printshop en krijg je die thuisgestuurd.

      Het ging dus om A0 bestanden en niet om A4 bestanden.

      Verwijderen
  10. De zonen09 theo voor volwassenen is er alleen op A4. Aarghh 32 A4tjes printen.... Niet grappig

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...