zaterdag 19 maart 2016

Kraamcadeau per post


Mijn nichtje is in januari al bevallen van een zoontje. Maar wij zijn helaas nog niet op kraamvisite geweest (verkoudheden, griepjes, vakantie, waterpokken, ... ).
Ik was al wat voor haar aan het naaien. En uiteindelijk heb ik het toch maar deze week met de post verzonden. Dan heeft ze het maar vast en is het straks in ieder geval niet te klein.

Mijn ouders gaven een cadeaubon voor mijn webwinkel.  Daarvoor heb ik een jumpsuit met mutsje gemaakt. Mijn nicht koos zelf de stofjes uit. Het is donkergrijze sterrenstof met een petrol/turquoise boordstof.


En ons kraamcadeautje is dit vestje. Hiervoor koos ze ook zelf de stof uit. De joggingstof is een gemêleerde stof, ook turquoise, maar de kleur viel wat lichter uit dan ik dacht. De kleur was op de foto van de webwinkel iets donkerder (en de grijze sterrenstof was op de foto juist een stuk lichter).
Maar het resultaat vind ik wel erg leuk.


Ik had geen naaipatroon voor een hoodie of een vest in zo'n klein babymaatje. Dus ik moest een patroon aanpassen. Ik gebruikte een patroon uit de Ottobre. Het originele patroon was zoals dit vestje dat ik ooit voor Luuk maakte.
Ik heb het patroon iets verkort, omdat ik er nog een boord aan gezet heb van boordstof.
Het in elkaar zetten deed ik zoals je bij de Ole van Zonen09 doet. Hij is dus helemaal gevoerd en zou ook binnenstebuiten gedragen kunnen worden. Maar ik heb geen omkeerbare rits gebruikt, dus dan kun je hem niet dichtdoen :).


Ik vind die kleine babymaatjes altijd zo wijd lijken bij Ottobre. De mouwen zijn ook erg breed lijkt het. Maar misschien is dat wel zodat je ze wat makkelijker kunt aankleden.

Een leuk stapeltje toch?

Vanavond heb ik ook weer kraamcadeautjes genaaid. Wij hebben laatst ons eerste nichtje gekregen (na 7 jongens!). Dus ik ben voor haar aan de slag geweest.

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuk pakket heb je gemaakt!
    Jammer dat jullie er nog niet heen konden maar als je zo'n pakketje per post krijgt is toch ook leuk!
    Succes met je meisjes cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die gaat content zijn als de postman dit pakketje brengt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het pas geblogd toen ik wist dat ze het gekregen had, zodat het een verrassing was en dat ze het niet op mijn blog zou zien. Ze was er blij mee.

      Verwijderen
  3. Leuk seg! En de mouwen kunnen beter wat breder zijn, makkelijker om aan te kleden!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...