donderdag 17 maart 2016

Gerecykleerde Cisse voor Koen


Gisteravond heb ik deze Cisse broek voor Koen in elkaar gezet. Hij was al geknipt en met de lockmachine afgewerkt. Dus hij moest alleen nog in elkaar :)

Ik heb een broek van mijn vriend gebruikt. Het was een dure nette broek van m'n vriend, die na 1 keer wassen al vol met strepen zat en niet meer geschikt was om naar het werk te dragen.
 Dat kun je wel een beetje zien, maar ik vond de stof nog mooi en stevig en wilde hem graag hergebruiken.

De tailleband met riemlusjes hergebruikte ik ook, dus die lusjes hoefde ik mooi niet zelf te naaien.

Ik begin echter wel steeds meer een hekel te krijgen aan mijn naaimachine. Met dikke stoffen heeft hij problemen. En dan kan ik niet netjes werken. Bij het doorstikken van de tailleband moet je door 5 lagen stof heen (plus op sommige plaatsen nog de dikke riemlusjes). Bij de meerdere lagen stof slaat mijn naaimachine steken over. Die dikke lagen kan hij helaas niet aan.
Dus iedere keer als ik zulke broeken naai, dan heeft de machine problemen bij het doorstikken van de tailleband. En dat vind ik erg jammer. Dat is ongeveer het laatste wat er aan zo'n broek moet gebeuren en dan verpest hij het.

Ook het stikken van de knoopsgaten ging niet goed. Ik kon iedere keer de knoopsgaten lostornen. Dus besloot ik om de knoopsgaten zelf te stikken met een zigzagsteek en niet de voorgeprogrammeerde knoopsgaten functie (met knoopsgatenvoet) te gebruiken.


Vanmorgen moest ik alleen nog het knoopsgat voor de knoop stikken (de knoopsgaten binnenin voor het knoopsgatenelastiek deed ik gisteravond) en de knoop eraan zetten.

Ik heb even snel zo foto's gemaakt. Koen is vandaag weer naar school, dus hij heeft de broek nog niet gepast. Hij heeft vandaag wel de Cisse broek aan die ik gisteren liet zien.
Hij heeft vandaag alleen gekochte sokken en schoenen aan :) Zijn boxershort, hemd, broek en trui zijn zelfgemaakt.

8 opmerkingen:

  1. Amai goed bezig,enkel Koen zijn sokken en schoenen gekocht!En tof dat je er een Cisse uit kon maken ipv hem weg te gooien.Misschien eens uit kijken voor een nieuwe naaimachine?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Vandaag toevallig ook 5 zelfgemaakte kledngstukken, een record :)

      Verwijderen
  2. Mooie broek geworden, weggooien is zonde als de stof nog goed is!
    Jammer dat je naaimachine de dikkere naden niet goed stikt kan me voorstellen dat je daar van baalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er is niks van te zien, hoor, dat je machine niet mee wou. heerlijk upcycling project!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er erg blij mee. Er liggen nog wat broeken die ik ga verknippen voor broeken voor mn andere zoontje

    BeantwoordenVerwijderen