zondag 13 maart 2016

Deze week


Even geen 'Pin it & make it' deze week. Het is de eerste (en hopelijk enige) week dat ik dat project oversla.
Zieke kindjes, doktersbezoek, ziekenhuisbezoeken, even geen tijd.

Met Luuk ging het al een tijdje niet geweldig. Hij heeft nog nooit echt goed geslapen (of doorgeslapen). Hij snurkt altijd al hard. Wij dachten dat z'n keelamandelen groot waren. Maar op het consultatiebureau zeiden ze dat daar tegenwoordig niet zo snel wat aan gedaan wordt, dus ik deed er verder niks mee. 
December en januari waren maanden dat wij (allemaal) veel ziek zijn geweest. 
De afgelopen weken was Luuk niet fit, hangerig, moe, sliep slecht, at en dronk slecht en ademende slecht. 's Nachts snurkte hij, maar nu met een soort piepend geluid. Hij werd regelmatig wakker en hapte dan naar lucht. Echt niet fijn. 
Normaal ligt hij vanaf dat wij naar bed gaan (of vanaf iets later) bij ons in bed, omdat hij zo vaak wakker wordt 's nachts en bij ons meestal meteen weer in slaap valt. Dan hebben wij allemaal de beste nachtrust. Maar de laatste weken sliepen wij niet goed met Luuk. Dat piepende geluid was eng en dat naar adem happen ook. 
We maakten hem regelmatig even wakker of legden hem in een andere houding.
Vorige week waren wij op vakantie en toen was het ook niet fijn.
Maandag heb ik de huisarts gebeld en daar konden wij woensdag terecht.
De huisarts was kort en duidelijk: die zijn enorm en moeten eruit.
Donderdag zijn wij bij de KNO-arts geweest en inderdaad, de keelamandelen (en neusamandelen) moesten eruit. En wel binnen twee weken. De amandelen zijn erg groot en hierdoor kan hij dus niet goed slikken (eten en drinken) en ademen. En het zou ook de reden kunnen zijn waarom hij nog zo slecht praat. Hij is 2,5 maar hij praat nog weinig en erg onduidelijk.

We hoefden de 5 a 6 weken wachttijd niet af te wachten.
Er werd meteen een planning gemaakt.
Afgelopen vrijdag moesten we voor de pre-operatieve screening (anesthesie uitleg en zo).
En komende vrijdag moet hij geopereerd worden.
Een van de vragen op het intakeformulier was of hij de afgelopen 3 weken met waterpokken in aanraking was geweest, nee dat was hij niet. Anders mocht de operatie niet door gaan.

En de volgende ochtend had Koen de waterpokken.... Grrrr!!
Koen heeft zeker 3 keer de waterpokken ontlopen, terwijl het op school rondging of bij onze neefjes. En nu, juist op het allerslechtste moment, krijgt hij de waterpokken...

Dus morgenochtend bel ik meteen met het ziekenhuis over de operatie van Luuk. Luuk heeft nog geen waterpokken. De incubatietijd is namelijk 10 tot 20 dagen. 
Even spannend dus.

edit maandag:  De operatie gaat helaas niet door i.v.m. de waterpokken. We moeten nu afwachten wanneer Luuk de waterpokken krijgt. Daarna nog een paar weken wachten... Balen!

En deze week kregen wij ons eerste nichtje (na 7 jongens!!!). We zouden vandaag op kraamvisite, maar i.v.m. de waterpokken kan dat niet. Dat is zo jammer! Luuk heeft nog geen waterpokken. We weten dus niet wanneer wij op visite kunnen. Zolang de jongens nog besmettelijk zijn kan dat niet helaas :(

Mijn nichtje was in januari al bevallen. En daar zijn wij ook nog niet geweest i.v.m. de ziektes en verkoudheden van de afgelopen tijd. Zo jammer om die pasgeboren babytjes te missen!

Verder kwam Koen vrijdag de school uit strompelen. Erg verdrietig en met pijn aan zijn voet. Mijn vriend heeft hem naar huis getild. Zijn voet was wat dikker en warm. Tijdens het buitenspelen was er een klasgenootje op gevallen zei hij. Wat er precies gebeurd is kon hij niet goed uitleggen. 
Maar het hele weekend hebben wij hem getild. Vandaag kroop hij weer wat door de kamer. Maar op zijn voet staan doet hij nog niet. Al lijkt het wel iets beter te gaan, want hij had eerst duidelijk veel meer pijn.
Koen was vooral vandaag erg zielig. Hij had veel jeuk van de waterpokken, hij kon niet lopen en z'n mond en keel deden pijn. In zijn mond heeft hij nu ook waterpokken en keelpijn is ook een klacht dat bij waterpokken kan voorkomen. Hij heeft dus weinig gegeten en gedronken.

edit maandagmiddag: Koen moest toch naar het ziekenhuis voor röntgenfoto's. I.v.m. de waterpokken moesten we naar een aparte ruimte en waren wij snel aan de beurt. Er is niks gebroken, maar er is wel een beschadiging te zien in zijn voet. Dat kan nog wel even pijn doen. Het kan helpen om een stevige schoen aan te doen, waar hij wat extra steun aan heeft.

Luuk knapt juist wat op gelukkig. Hij heeft weer wat gegeten, het drinken gaat nog niet geweldig. Hij heeft de laatste tijd vooral bij mij op schoot doorgebracht. Maar vandaag heeft hij weer een beetje gespeeld tussendoor. De KNO - arts zei dat Luuk ook nog een bovenste luchtweg infectie had, dat kon er ook nog voor zorgen dat hij slechter adem haalde. 
Nu lijkt dat iets beter te gaan gelukkig. 


Aangezien ik de laatste tijd dus erg druk ben met Luuk. Hij brengt veel tijd op schoot door. Heb ik deze week niet mijn best gedaan om een 'Pin' uit te voeren.

Wel ben ik nog wel creatief geweest. Ik ben vast wat aan het naaien voor het zoontje van mijn nichtje. Zij heeft zelf stofjes uitgezocht en daar ben ik mee aan de slag gegaan. Het is bijna af.

Verder heb ik twee broeken voor Koen geknipt. Weer twee Cisse broeken, maar dan een maatje kleiner dan de vorige twee. Ik heb alle patroondelen al met de lockmachine afgewerkt en er zitten al zakken in. Ik hoop vanavond ermee verder te gaan.

En gisteravond heb ik twee vlaggenlijnen van tafelzeil genaaid. Deze heb ik buiten aan het speelhuisje gehangen. Die kunnen wel tegen wat regen hoop ik.




Deze twee voetenbankjes heb ik een tijdje geleden bij de kringloop gekocht. Ze zagen er niet echt mooi uit. Ik heb de stof en de oude vulling eraf gehaald. Ik ga nieuwe vulling gebruiken en er een mooi stofje omheen doen. Het worden kleine bankjes voor op de slaapkamers. Daar kunnen wij dan op zitten tijdens het voorlezen 's avonds of zo.


Gisteren zijn wij even buiten in het zonnetje geweest. De jongens kregen een warm vest en een overall aan. Koen werd op het terras gezet met wat speelgoed (hij kon niet lopen).
Mijn vriend deed wat kleine klusjes aan het speelhuisje en ik heb de voetenbankjes ontleed en geschuurd. 


Een voetenbankje had losse banden, deze heb ik opnieuw vastgezet.


Hier zijn ze geschuurd. Die losse plank daar maak ik binnenkort een naambordje van voor aan het speelhuisje. 
Vanmorgen heb ik de voetenbankjes en het krukje alvast in de grondverf gezet.


Zo zat/lag Koen erbij in het zonnetje. Zo kon hij toch even buitenspelen gisteren. 

9 opmerkingen:

  1. Jeetje, je arme kinders! En jullie natuurlijk. Wat een zorgen, hopelijk snel beter allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel beterschap voor je zieke/gewone zonen.Misschien toch eens naar zijn voet laten kijken door de dokter?Succes met de operatie.Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van de voetenbankjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zijn gisteren voor een röntgenfoto geweest. De voet is wel beschadigd, maar niet gebroken. Geen gips. Stevige schoenen dragen en hij kan nog wel wat pijn hebben.

      Verwijderen
  3. Wat een week voor jullie :( Hopelijk is het daar bij jullie ook een zalig lentezonnetje de komende dagen en kunnen jullie allen de nodige vitamientjes opslaan!
    Blij te horen dat je ook wat tijd en zin had om creatief te zijn :) Ik ben ook benieuwd naar het eindresultaat van de bankjes!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het was even heftig allemaal. De bankjes zal ik binnenkort afmaken en dan laat ik het hier zien

      Verwijderen
  4. Wat een nare tijd, met al die zieken! We duimen mee voor een succesvolle operatie en veel beterschap daarna!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De operatie wordt nog even uitgesteld. We moeten eerst afwachten wanneer Luuk de waterpokken krijgt. Daarna plannen ze de operatie.
      Bedankt!

      Verwijderen
  5. Tjee zeg, wat een verhaal.. en dan kom jij nog toe aan die krukjes.. heldin! Veel beterschap en hopelijk zijn die waterpokken zijn de deur uit, kan de operatie doorgaan en een bezoek aan die iets grotere mini-beebjes gebracht worden ;)!

    BeantwoordenVerwijderen