maandag 15 februari 2016

Theo overhemd van Soft Cactus stof


Het was al lang geleden dat ik een Theo overhemd heb gemaakt. Ik moest eerst uitzoeken welke maat de vorige Theo voor Koen was. Dat bleek een 104 small te zijn. Die was te kort, maar de breedte was prima. Ik maakte nu een maat 110 small, maar ik verlengde het met een paar cm. De mouwen maakte ik juist iets korter, omdat de mouwen van 
Theo's altijd veel te lang zijn.

Om het 'maatprobleem' niet weer te hebben, heb ik er een maatlabel in gestreken. Ik wil proberen om dat voortaan altijd te doen. De jongens hebben veel zelfgemaakte kleren, en ik vind het toch wel handig om de maten te weten.

Ik wilde het patroon laten doorlopen. Ik weet alleen niet hoe dat moet. Ik deed een poging, maar volgens mij had ik de stof niet helemaal recht liggen of zo, want het loopt wat scheef...

Op de rug heb ik witte paspel gebruikt.


Beide stoffen zijn van Soft Cactus. Ik vind Soft Cactus stofjes altijd erg leuk voor Theo overhemden. Dus ik heb vijf stofjes besteld voor de jongens. Er komen dus meer Theo's.


Het maken van een Theo kost best veel tijd. Helemaal als je het vergelijkt met een hoodie. 


Het lijkt alsof de binnenkant van de boorden verkeerd om zit. Maar als je de boorden omslaat, dan zitten de auto's goed.


11 opmerkingen:

  1. Wauw knap gemaakt en inderdaad slim om er de maat in te zetten.Ik heb nog nooit een hemd gemaakt,lijkt me super moeilijk en print door laten lopen dat trucje heb ik ook nog niet onder de knie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik ga voortaan altjd maar proberen maten erin te zetten. Het patroon met de tutorial van Zonen09 is echt wel heel goed, alles wordt stap voor stap uitgelegd. Dat kun jij ook hoor.
      Maar dat doorlopen van de stof heb ik net nog gegoogled, vanavond ga ik misschien aan nummer twee beginnen, dus dan weer een poging tot doorlopen van het patroon

      Verwijderen
  2. Mooi! Ik vind Soft Cactus ook perfect voor Theo, ik heb er voor elke zoon één klaar liggen. Nu nog m'n manchetten angst overwinnen, of wachten tot het beter weer wordt zodat ik korte mouwen kan maken. Maatlabels doe ik ook al een tijd, en zijn een echte hulp! Echt een hele mooie Theo, ik kijk uit naar de volgende stuks!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tweede is geknipt, maar vanavond te moe om te naaien. Binnenkort dus :)
      De manchetten vallen wel mee hoor! Gewoon de foto's volgen. Het priegeligste zijn die splitjes.

      Verwijderen
  3. Wat een mooie maat labels heb je. De stoffen van soft cactus zijn ideaal voor Theo's. Deze ziet er goed uit. Mijn zoon wilt alleen geen overhemden aan, dus ik maak shirts voor hem. Of tuien zoals de wijsneus van 2,5 het zegt ;-)

    Groeten Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mijn zoon van 2,5 moet ik nog overhemden naaien. Maar als het leuke printjes zijn vindt hij het wel goed volgens mij. Want hij wijst steeds het korte mouwen overhemd in zijn kast aan. Die is van Koen geweest en kan Luuk komende zomer aan. Er staan allemaal dieren en trekkers op en die wil hij heel graag aan :)

      Verwijderen
  4. Ik maakte onlangs mijn eerste Theo met hetzelfde Soft Cactus stofje maar in bruin. Ik vind de binnenstof die je gebruikt hebt super erbij! Dat is een to-do voor mij: meer durven experimenteren met stofjes te combineren. Meestal combineer ik bij een drukker stofje een effen stof.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is ook mijn eerste keer dat ik zoiets combineer :)

      Verwijderen
  5. Ik ben ook wel benieuwd naar jouw maatlabels, vanwaar heb jij die?

    BeantwoordenVerwijderen