zondag 21 februari 2016

Pin it & make it week 7


Een simpel etui, dat is mijn project van de Pin it & Make it uitdaging van deze week.
Weinig slaap, zelf niet fit en een ziek kind zorgden ervoor dat ik geen tijd en energie had om meer te naaien deze week.
Maar omdat ik meedoe aan de Pin it & make it uitdaging moest ik wel iets maken vond ik. De stofjes zocht ik vrijdag uit en vrijdagavond zou ik gaan naaien, maar dat werd hem toen even niet.

Gisteravond is het toch gelukt. 

Het idee om meerdere stroken stof te gebruiken haalde ik uit deze pin en de instructie van deze pin. Ik maakte het etui alleen iets breder. En van mij mag hij nog wel breder, want er moet van alles in. Ik denk dat ik nog een grotere ga maken.





De onderkant sluit net niet mooi aan. De spijkerstoflapjes zijn twee losse lapjes en de drie soorten stofjes zijn daar op gestikt. 



Volgende week is het weer kids clothes week volgens mij. De bedoeling is om dan wat broeken voor Koen te gaan naaien. Hij heeft een groeispurt en heeft dringend broeken nodig. Ook zijn hoodies vindt hij te klein en voor mijn gevoel heb ik die nog niet zo lang geleden genaaid... Ook ligt er nog een Theo overhemd geknipt klaar. Die heb ik meteen geknipt nadat ik de vorige Theo naaide (zie vorig blogbericht).

5 opmerkingen:

  1. Toch tof gemaakt terwijl je ziek was.Veel beterschap en amai veel naaien voor de boeg dan als Koen zo gegroeid is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben niet ziek als ik heb de griep. Maar gewoon enorm verkouden en moe. En dan ga ik 's avonds ook graag even naaien, dat ontspant mij. Alleen nu met een ziek kind was dat wat lastig (want hij ging niet veel slapen 's avonds). Daarom een klein projectje.

      Verwijderen
  2. Toch een leuk etui hoor ondanks dat het niet helemaal perfect sluit! Knap om toch wat te maken als je ziek bent.

    NEeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk project om restjes in te verwerken!
    Sterkte met je verkoudheid, hoop dat je snel weer lekker achter de naaimachine kan om leuke nieuwe kleren voor Koen te naaien!

    BeantwoordenVerwijderen