zondag 14 februari 2016

Pin it & make it week 6

 Het is weer het einde van de week, dus weer tijd voor Pin it & make it.
Deze week speel ik een beetje vals, want ik heb er zelf niet veel aan gedaan. Mijn vader is er vooral druk mee. (en heb je dit bord gezien? Ik heb er een aantal gemaakt met mijn silhouette cameo.)


Wij zijn in januari 2015 verhuisd. Eerst is er vooral binnen geklust. De tuin bleef nog even zoals het was. We verhuisden midden in de winter (sneeuw!) en we hadden binnen genoeg werk te doen. In de zomer van 2015 gingen wij een beetje nadenken over de tuin. We merkten al gauw dat de tuin niet erg kindvriendelijk was. Er was vooral terras en verder tuin met rozen en zo.
Eind 2015 haalden we alles eruit. Alle planten en stenen/tegels. De tuin werd helemaal kaal. Alleen één mooie boom bleef staan.
Er werd een groot terras aangelegd en een pad gelegd. En daarna legden we er nog gras in. Het aanleggen van het terras en het pad deden we samen met een hovenier en het aanleggen van het gras en een stukje nieuwe heg deed mijn vader.

Mijn vader haalde ook al het hout op dat nog in onze tuin lag. Dat hout was bij ons oude huis een schuur, die mijn vader gemaakt en gebouwd had. Het hout was nog prima. Dat zou wel een heel mooi speelhuis voor de jongens kunnen worden.
Op Pinterest vond ik een paar hele mooie, zoals deze,  deze, deze en deze. En eigenlijk nog wel meer, kijk maar op mijn bord 'garden'.


Mijn vader heeft de afgelopen weken thuis al het voorwerk gedaan. Zodat hij het in onze tuin vooral nog moet bouwen. Thuis maakte hij al de zijwanden en het raam en de deur. Ook deed hij de voorbereidingen voor het platform.

Vrijdagochtend kwamen m'n ouders met een volgeladen kar met hout, twee glijbanen en andere materialen.

Eerst hebben mijn moeder en ik, op de plaats waar het huisje moest komen, de heg gesnoeid.
Daarna begon mijn vader aan het bouwen van de fundering en de basis voor het platform.



Hier zie je de zijwanden van het huisje naast de kar staan.



Hier kon ik ook even helpen. Ik vind klussen met hout eigenlijk heel erg leuk. Dus ik was blij dat ik even mee kon helpen. Ik heb de planken op het platform geschroefd.
Daarna ben ik met m'n moeder en Luuk naar de kringloop gegaan. We konden niet met z'n allen tegelijk helpen en de jongens moesten ook vermaakt worden.

 
Koen heeft toen een tijdje mijn vader en mijn vriend 'in de weg gelopen' :)


Kijk eens hoe mooi, de luiken voor het raam :)


Ik heb verder geen foto's helaas. En nu is het al donker. De foto's hierboven zijn trouwens ook allemaal met mijn telefoon gemaakt.

Komende week gaat mijn vader waarschijnlijk verder met het huisje. Afgelopen vrijdag was het gelukkig de hele dag droog. Ik hoop dat we komende week ook een mooie droge bouwdag zullen hebben.

Het hout is bijna allemaal tweedehands. Het meeste hout komt van onze oude schuur. Verder kochten mijn ouders nog een oud speelhuisje met glijbaan op Marktplaats. Dat hout wordt ook hergebruikt voor het huisje. Er komen twee (!) glijbanen bij, ook tweedehands. Je kunt op Marktplaats best nog het één en ander vinden. Nieuw hout of nieuwe huisjes zijn behoorlijk duur. En nu krijgen we echt een heel groot speelhuis, waar de jongens hopelijk jaren plezier van zullen hebben.
Het huisje staat hoog. Onder het huisje komt een opbergruimte voor het buitenspeelgoed (trekkers, kruiwagens en zo). Dat speelgoed staat nu in onze garage, dat is niet erg praktisch.

De decoratie en inrichting mogen wij zelf doen :). We gaan waarschijnlijk een brievenbus maken en een naambordje. Verder zat ik aan vlaggetjes van tafelzeil te denken. En misschien een gordijntje. Meubeltje gaan we of zelf maken of bij de kringloop bij elkaar sprokkelen.

1 opmerking:

  1. Daar gaan de jongens uren door kunnen brengen,wordt super leuk en gezellig ;)

    BeantwoordenVerwijderen