zondag 7 februari 2016

Pin it & Make it week 5


Volgens mij is dit mijn eerste naaiwerk in de 'Pin it & Make it' serie.
Ik heb al wel een paar keer een hoodie voor mijzelf genaaid, maar hoodies zijn meestal zo wijd. Ik wilde wel eens een mooie getailleerde zoals deze, deze en deze.


Het patroon tekende ik deels zelf. Als basis nam ik de longsleeve die ik tekende n.a.v. de lady skater dress.  
Ik maakte de mouwen en het lijfje wel ietsjes wijder, omdat ik joggingstof zou gebruiken.

En ik wilde heel graag zo'n 'col' zoals op de voorbeelden, alleen mislukte mijn col en die moest ik dus weer lostornen. Daarna besloot ik om toch een capuchon te maken.
Maar de hals was al vrij laag, omdat ik de lady skater dress als basis nam.
Deze pin gebruikte ik voor de tutorial voor het maken van de capuchon met een 'dichte hoge voorkant'.

De capuchon viel erg groot uit. Dus bij het tweede exemplaar (volgende blogpost) maakte ik de voorkant iets lager en de capuchon iets kleiner.

Verder besloot ik om het lekker neutraal te houden. Ik had hem nog kunnen pimpen met knoopjes o.i.d. of de cameo zijn werk laten doen, maar ik wist niet precies wat.

3 opmerkingen: