woensdag 3 februari 2016

Ole 'gerecykleerd'

Één van de dingen op mijn 'moet nog af lijstje' was het afmaken van een vest voor mijn vriend. Maar toen hij bijna af was (nog zonder rits gelukkig), bleek het model totaal niet goed te zitten. Veel te wijd en te ruim. Ik zag er enorm tegenop om dat aan te passen. Want ik ben nog niet zo bekend met het maken van kleding voor mijn vriend.

Uiteindelijk besloot ik het vest niet af te maken, maar het te 'recykleren' voor Koen (mag je het eigenlijk recykleren noemen als het officieel nog niet een kledingstuk was?)


Ik maakte een Ole van Zonen09 voor Koen.


De buitenstof was een coupon van Jan Sikkes en was volgens mij minder dan 10 euro.
De binnenstof is een bruinige stevige, maar wel zachte, tricot van de kringloop. Die zal een euro geweest zijn.
De rits komt uit de doos met 500 ritsen die ik een tijd geleden via Marktplaats kocht (de rits past er wel echt perfect bij vind ik).
En de boordstof komt ook van Marktplaats.
Bij elkaar dus niet zo'n heel duur vest. Maar wel lekker warm en zacht.


Het werd een maatje groter dan de huidige truien in Koens kast. Want hij heeft eigenlijk nog wel genoeg truien. Dit wordt dus een lekker warm vest voor straks in het voorjaar.

Koen heeft het vest nog niet willen passen. Hij houdt tegenwoordig niet zo van foto's maken.
Luuk wilde uiteraard wel even poseren. Dus hier de trui bij Luuk (dus veel te groot).




12 opmerkingen:

  1. leuk vest. Ga je het vest voor je vriend nog wel opnieuw maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, nou ja in ieder geval niet met dat patroon. Ik denk dat ik dan eerder een patroon ga hertekenen. De trui die ik laatst voor hem maakte (omni tempore), zat bijvoorbeeld wel goed. Als ik daar de halslijn van aanpas, dan moet ik daar toch een soort van Ole van kunnen maken?

      Verwijderen
  2. Mooi! Binnenkort dan maar stiekem een foto maken als hij het aan heeft haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben gepast, maar hij is Koen echt nog te groot. Hij zit toch meer in 110 dan 116, dus nog even wachten

      Verwijderen
  3. Heel mooi! Leuk als je zo'n grote voorraad ritsen hebt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is wel heel erg handig. Eerst vond ik die doos wat tegenvallen, vooral saaie kleuren en veel ritsen die ik niet dacht nodig te hebben. Maar voor etuis en ritstasjes en tassen heb ik altijd wel een rits die past. En ik heb al een paar keer een vest gemaakt met een rits uit de voorraad. Dus nu toch wel blij

      Verwijderen
  4. Ik vind het buitenstofje echt super mooi! En wat een goed idee van de kringloop :-) Je brengt me op ideeën! Ik ben ook benieuwd naar kleren voor je vriend. Hier ook nog nooit iets gemaakt voor de man des huizes...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze heb ik voor m'n vriend gemaakt http://stipjesendatjes.blogspot.nl/2015/11/omni-tempore-sweater.html

      En een boxershort (maar daar heb ik geen foto van ;) )

      Verwijderen
  5. Kei mooi! Een sobere, en toch net ietsje speciale stof, perfect voor een Ole! En een bak met 500 ritsen, amai zeg, jij gaat nog je best kunnen doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ik ga een beetje over op ook wat sobere/neutralere kleuren. Er hing alleen maar kleur in de kasten. Ik heb niet altijd geschikte ritsen in huis. Er zaten maar een paar deelbare ritsen bij. En verder zijn het vooral korte ritsen voor ritstasjes en zo. Maar ontzettend handig. Volgens mij was die doos 40 euro of zo.

      Verwijderen