woensdag 24 februari 2016

Nog een Theo met een Soft Cactus stofje

 Toen ik over mijn vorige Theo overhemd blogde, schreef ik al dat er nog meer zouden volgen. Ik kocht namelijk vijf mooie stoffen bij Soft Cactus. En alle vijf de stofjes worden voor een Theo overhemd van Zonen09 gebruikt. Ik heb er nu twee voor Koen gemaakt en Luuk krijgt ook nog zeker twee overhemden.

Deze is voor Koen. Meestal maak ik voor hem de small maten van Zonen09, dit keer maakte ik de standaard maat 110 en verlengde het voorpand en achterpand met een paar cm. De mouwen maakte ik iets korter, omdat deze vaak te lang zijn voor Koen.

Ik had geen bijpassende stof besteld, dus ik moest thuis op zoek naar een contrast stofje. Dat viel niet mee.
Uiteindelijk koos ik voor een geel met wit ruit stofje. Het geel komt ongeveer overeen met de binnenkant van de oren van de konijnen (ja ver gezocht...)...


Om het aan- en uitkleden wat makkelijk te houden voor Koen, gebruikte ik weer kamsnaps. Ik wilde bruine snaps in de kleuren van de konijnen, maar ik kwam er één tekort. Dus koos ik uiteindelijk voor gouden kamsnaps.

Aan de achterkant heb ik dit keer geen paspelband gebruikt. Ik had het liefst bruine paspel gebruikt, maar ik had dat niet in huis. Wel mint paspel, maar dat vond ik te onopvallend, dus liet ik het maar zo.




En ook dit keer streek ik er weer een maatlabeltje in. Dat lijkt mij toch wel handig.


Het is Kids Clothes Week. Dan probeert iedereen die mee doet, iedere dag 1 uur te naaien voor de kinderen. Gisteravond heb ik gelukkig iets langer dan een uur kunnen naaien, zodat dit overhemd af kwam. En ik tekende alvast een Cisse broek maat 110 (+ wat extra cm's) over. De rest van mijn naaitijd deze week zal worden besteed aan het naaien van broeken voor Koen. De eerste broek knipte ik gisteravond al en hoop ik vanavond deels in elkaar te kunnen zetten.

Ik zal trouwens niet iedere dag naaien de rest van de week. Want wij proberen nog een vakantie te plannen.
We zouden in de kerstvakantie een week weg, maar wij waren toen allemaal ziek. Nu is mijn vriend ziek en Luuk ook nog een beetje. En Koen klaagde vanmorgen ook al over een zere keel....
Dus de vakantie is nog niet geboekt, het wordt een last minute dus. .Wij willen heel graag vrijdag vertrekken, maar wij wachten nog even af.
Ik hoop dat er niet weer een vakantie in het water gaat vallen.

3 opmerkingen:

  1. Weeral een pareltje zeg!Mooie stofjes hebben ze,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ja ze hebben hele mooie stofjes! Het was moeilijk om er een paar uit te zoeken.

      Verwijderen
  2. Zo mooi! Ik vind de Theo ook kort vallen helaas. Dat laat me eraan denken dat zoonlief die snel nog maar eens moet dragen voor het echt te klein is.

    BeantwoordenVerwijderen