donderdag 4 februari 2016

Flamingo's

 Jeej! Al mijn 'nog af te maken dingen' zijn af! Dus ik mocht eindelijk weer nieuwe projecten beginnen van mijzelf. Dus ik heb meteen maar twee shirts voor mijzelf gemaakt.

Dit keer niet echt heel duidelijke foto's. Luuk (2,5) heeft geprobeerd foto's te maken, maar hij snapte het nog niet echt, dus probeerde ik het zelf...

Ik heb twee longsleeves gemaakt. Allebei met een Flamingo stofje van Megan Blue Fabrics, gekocht bij Joyfits.
Eerst wilde ik er een jurk van maken, maar ik kon niet echt bedenken welk patroon ik daarvoor moest gebruiken, en ik was bang voor een te groot 'pyjama'-effect'.

Uiteindelijk besloot ik er gewoon simpele shirts van te maken. Ik nam het bovenstukje van het patroon van de Lady Skater dress (omdat deze jurk gewoon echt heel fijn zit) en verlengde dit tot een shirt. Onderaan liet ik het iets uitlopen. Ik heb goed gemeten hoe wijd hij onderaan moest zijn (heupen). En de shirts zitten nu echt perfect. Ik ga er zeker meer maken, waarschijnlijk ook een paar effen shirts.




Edit nog een 'aan foto'


Luuk zat mij vanmorgen tijdens het ontbijt steeds te aaien :) Blijkbaar is de stof lekker glad of zacht.



De spijkerbroek die ik aan heb is net niet te zien zie ik. Maar die heb ik ook ingenomen. Ik ben al een paar kilo afgevallen dit jaar! Heel fijn, maar met als gevolg dat m'n broeken allemaal afzakken. En ik heb echt een super grote hekel aan riemen. Die draag ik gewoon niet graag. Dus nu had ik vooral jurken met leggings aan.
Ik besloot om al mijn broeken in te gaan nemen. Ik begon gisteravond met een spijkerbroek. Ik weet eigenlijk niet hoe innemen moet. Dus ik besloot eerst de tailleband er bijna helemaal af te halen. Het gedeelte waar de knoop zit (zo'n spijkerbroekknoop) liet ik eraan zitten.
Ik wilde beide zijnaden iets innemen. Maar daar zitten natuurlijk ook zakken en daar kun je niet zomaar wat van af halen. Daar zitten namelijk van die nestels op. Dus ik begon boven de zak en nam schuin naar boven wat in. Waardoor er bij de taille aan beide kanten een paar cm is ingenomen. Daarna zette ik de tailleband er opnieuw aan. Deze was natuurlijk iets te lang. Ik kon precies iets meer dan het knoopsgat eraf knippen. Ik moest dus wel een nieuw knoopsgat maken.

Eigenlijk wilde ik binnenin de tailleband meteen twee knoopsgaten maken en knoopsgatenelastiek erin doen (zoals bij kinderbroeken en zwangerschapsbroeken). Mocht ik nog meer kilo's kwijt raken (hoop ik), dan kan ik het elastiek aantrekken. Maar mijn knoopsgatenvoet en de naaimachine werkten niet mee. Dus dat knoopsgatenelastiek liet ik achterwege. Misschien waag ik nog een poging bij broek nummer 2...

10 opmerkingen:

  1. Kei mooie shirts. Toevallig op dit moment ook bezig met wat t-shirts... Het vinden van leuke stofjes vind ik nog wel lastig. Je flamingostofje is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik vind het ook altijd lastig. Want de drukke gekleurde stoffen zijn zo snel een pyjama, dat heb ik bij de blauwe versie al een beetje. Ik ga ook nog wat rustigere stoffen zoeken

      Verwijderen
  2. Leuke shirts! Volgens mij is de beste manier van innemen via het kruis, dus niet de buitzijnaden maar die in het midden.. Ik knip de tailleband door en naai hem achter aan elkaar, ik maar liever geen nieuw knoopsgat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah via het kruis. Ik had dat niet gedaan omdat dat allemaal zo mooi dubbel doorgestikt is. De zijnaad was niet echt doorgestikt, dus ik dacht dat is de netste en onzichtbaarste manier. Maar bedankt, ik zal dat ook eens gaan bekijken

      Verwijderen
  3. Die blauwe staat je heel mooi! Mooie kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie shirts geworden, vind je stofjes leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toffe shirts. En een fijn gevoel als alle in-progress weg gewerkt is, nieuwe dingen is zo fijn!

    BeantwoordenVerwijderen