woensdag 3 februari 2016

Auto hoodie


Het naaien van deze hoodie begon ergens begin december. Een buurjongetje werd toen 1 jaar. Maar een paar dagen voor zijn verjaardagsfeestje werd ik ziek en kwam het projectje stil te liggen.
En we bleven ziek...

Toen ik eindelijk weer een keer beter was, wilde ik de trui afmaken. Maar toen had ik niet genoeg boordstof in de goede kleur blauw, dus bleef het project weer stil liggen.

Begin januari kwam ik eindelijk weer een keer in de stoffenwinkel en toen was de juiste kleur blauw er niet...
Dus toen wij laatst een dagje met z'n tweeën naar Alkmaar waren, heb ik daar een stoffenwinkel opgezocht en de juiste kleur boordstof gekocht. Ik had de boordstof uiteraard ook online kunnen kopen, maar ik had verder niks nodig en dan kom ik in de verleiding om toch een paar stofjes mee te bestellen, dus dat heb ik bewust niet gedaan. 


Gisteren maakte ik dus eindelijk deze hoodie af. De buitenstof is van dunne joggingstof van Herbert Textiel. De kap is gevoerd met een busjestricot (volgens mij van Stenzo).
En met flexfolie streek ik er nog een auto op.


Normaal maak ik de kaptrui uit Stof voor durf het zelvers. Alleen ik twijfelde over de maat. De kleinste kaptrui was volgens mij nog wat te groot voor een net-1-jarige.
Dus ik nam de hoodie van Heidi&Finn. Ik wilde alleen niet de hele hoodie van een voering voorzien. Dus ik hertekende het voorpand en de kap.

Nu hij af is denk ik dat de hoodie nog wat te groot is voor het buurjongetje.

Hij moet nog gegeven worden, ik hoop dat ze er blij mee zijn (en ik weet niet of ze mijn blog lezen, dus ik weet niet of het dan nog een verrassing is).

2 opmerkingen:

  1. Ik vind 'em alvast erg leuk! Dat autootje vooraan fleur het lekker op. Ik zou blij zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen