zondag 31 januari 2016

Vingerloze handschoenen

Mijn eerste breiproject was de sjaal die ik laatst liet zien.
Eigenlijk wilde ik daarna een bernadette vest breien,  maar ik durfde nog niet zo goed. Ik wist ook nog niet wat voor wol of garen ik daarvoor wilde gebruiken.
Dus ik besloot eerst nog wat te oefenen en te breien met materiaal dat ik in huis had.
In een breiboekje van de bibliotheek stonden vingerloze handschoenen.  Een klein project en je kon zelf kiezen welke steken je gebruikte. 

De eerste handschoen ging niet goed.  Ik denk dat ik wel 20 keer opnieuw begonnen ben.  Ik zag nog niet goed het verschil tussen recht en averecht en kreeg daardoor de boordsteek niet goed.  Uiteindelijk zag ik het licht en ging het goed!


2 opmerkingen:

  1. Het begin is gemaakt,na je sjaal nu wanten en binnenkort krijgen we zeker en vast nog andere leuke dingen te zien die jij gebreide ;) Wie weet komt het vest er ook nog wel eens...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je breiwerk "lezen" wordt een eitje na een tijdje, maar in het begin... Super leuk geworden deze handschoenen

    BeantwoordenVerwijderen