zondag 31 januari 2016

Pin it & make it week 4


Het is weer het einde van de week, dus weer tijd voor Pin it & Make it. Ik heb weer aardig wat gepind deze week, voornamelijk recepten. Maar ik wilde in deze rubriek ook wel eens wat creatiefs plaatsen.
Een tijdje geleden pinde ik bij By Miekk / Sew Natural deze pin: een bloemenslinger haken. De bloemen waren al klaar. Ik heb al lang geleden een heleboel bloemen gehaakt. Vaak onderweg in de auto (als bijrijder uiteraard) ging ik bloemen haken. Af en toe gebruikte ik een bloemetje op een cadeautje of op een kinderrokje. Maar de meeste bloemen bleven ongebruikt in een doosje wachten.
Tot nu, de meeste bloemen zijn gebruikt in deze slinger.

De houten kralen had ik ook nog ergens liggen. De kralen rijg je eerst op de bol garen en dan ga je haken. Steeds een stukje lossen, dan haak je een kraal mee, dan weer een stukje lossen haken, dan haak je een bloem mee, etc...

En dan heb je vrij snel een lange slinger (als je niet eerst alle bloemen hoeft te haken).

Ik wist even niet zo goed hoe ik hem moest fotograferen. Dus ik heb hem over één van onze nieuwe eettafelstoelen gehangen. We kochten 2 petrolblauwe stoelen en 2 grijze stoelen.

De slinger ga ik op mijn hobbykamer hangen. De slinger die ik laatst won bij Dianez heb ik dit weekend daar ook opgehangen. Foto's daarvan volgen nog wel een keer als de hobbykamer opnieuw is ingericht. '
Ik ben de zolder aan het uitmesten, dus de hobbykamer (op zolder) staat vol met dozen en spullen. En er staat nog een peuterbed voor Luuk. Ik heb hem laatst eindelijk geschilderd, en er moet nog 1 laagje overheen en dan kan Luuk van zijn ledikantje over naar een peuterbed.


Verder heb ik deze week ook weer verschillende recepten geprobeerd. Ik zal ze niet allemaal plaatsen, dit is immers geen kookblog. Maar de lekkerste zal ik laten zien.
Een falafelrecept van deze website. De hoeveelheden paste ik wat aan, anders werd het veel te veel.

Zo zagen de burgertjes eruit voor het bakken:


En zo na het bakken:

Er zitten lekker veel kruiden in, waardoor ze groen van binnen lijken.
Verder probeerde ik nog tahinsaus te maken. Hij is redelijk gelukt. Laatst heb ik namelijk tijdens een dagje weg vegan falafel gegeten met tahinsaus en dat was zo lekker! Maar die tahinsaus heb ik niet kunnen namaken.
Verder deed ik een poging tot het maken van veganaise, maar die is helaas mislukt. Hij bleef veel te dun en was niet erg lekker. Dus dat moet ik nog maar eens proberen (met iets andere ingrediënten). Oh en we aten niet alleen aardappeltjes uit de oven en falafel hoor, we aten er nog broccolisoep met cashewnoten bij en een schaal met rauwkost. De broccolisoep was geïnspireerd op deze pin van Early Dew. Ik gebruikte alleen geen pistachenoten maar cashewnoten. En de avocado maakte de soep inderdaad lekker romig.
Koen vond de falafel trouwens ook erg lekker. Ik had het expres niet te scherp gekruid. En later in de week vond hij ook de linzenburgertjes lekker (hier heb ik geen foto van). Het maken van vegaburgers gaat steeds beter en het is voor de kinderen ook een mooie manier om peulvruchten binnen te krijgen.


Verder heb ik deze maand een give away gewonnen bij Quiro and me. Het is eigenlijk een brillenzakje, maar ik heb er mijn haaknaalden in gedaan. Dat past perfect. En zo gebruik ik het tasje ook regelmatig. Een brillenzakje blijft meestal in je tas zitten en wordt niet zoveel gebruikt.  Het is een mooi ritstasje met een tijger erop en het kan helemaal open. Ik heb echt zitten bestuderen hoe die rits er eigenlijk in zit. Echt netjes!

Nogmaals bedankt!



4 opmerkingen:

  1. wauw wat een leuk tasje / etui. Vegaburgers dus, mmm . Je brengt me wel aan het denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele leuk slinger, misschien leuk idee om mijn oudste zoiets te laten haken..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Benieuwd naar je hobbykamer met die gezellige slingers :-)
    Je burgers zien er lekker uit, misschien ook eens proberen!
    Dat tasje ziet er superleuk uit niet verkeerd om die te winnen.

    BeantwoordenVerwijderen