dinsdag 19 januari 2016

Ondergoed


Een tijdje geleden schreef ik dat ik eerst alle onafgewerkte projecten moest afronden, voordat ik weer nieuwe kledingstukken mocht gaan maken.
Eén van die projecten was het ondergoed voor Koen. De hemdjes waren nog niet klaar en het elastiek moest nog aan de boxers.

Nou die zijn klaar. Twee hemden en drie boxers.
Eerst gebruikte ik een patroon uit de Ottobre voor het maken van hemden, maar die hals was vrij nauw en zat hoog, waardoor je de hemden steeds zag als de truien een grotere halsopening hadden.

Nu heb ik een patroon uit La Maison Victor gebruikt en dat zit veel mooier.

Het elastiek van de boxers is (door sinterklaas) gekocht bij Mamarieke. Ik kreeg van allemaal verschillende kleurtjes 2 meter, dus ik kan even vooruit.

Voor mijn vriend kocht ik zelf eerder al breder elastiek bij Kleurenmix, maar Mamarieke heeft dit brede elastiek nu ook.

De boxer die ik voor mijn vriend ging maken is ook af. Ik maakte eerst twee (!) proefmodellen. Beide waren niet goed. De eerste was echt meerdere maten te groot. De tweede was qua maat goed, maar de boxer was te laag en de pijpen te kort. Dus nadat ik het patroon heb aangepast maakte ik een derde versie, met een niet heel mooi stofje, gewoon om te passen. En die is goed. Dus binnenkort zal ik met mooie stofjes een aantal boxers maken en die uiteraard bloggen.

Een schoudertas voor Koen stond ook nog op mijn to do list. Die is nu voor de helft af.

Verder stond er nog een vest voor mijn vriend op de planning. Die had ik grotendeels af, er moest nog een rits in. Maar hij zat echt niet mooi. De mouwen waren veel te wijd en nog wat dingen waren niet goed. Ik had niet meer stof om er iets aan te veranderen. Dus we besloten dat ik zijn vest niet af ga maken. Ik ga het natuurlijk niet weggooien, dus ik ga er binnenkort een vest voor Koen van maken.

En oh ja het zorgenvriendje voor Luuk moet nog in elkaar gezet worden.

Dus mijn lijst is nu:
-Vest recykleren
-schoudertas Koen
-zorgenvriendje Luuk

Als die dingen af zijn mag ik weer nieuwe kleren naaien :)




14 opmerkingen:

  1. Ziet er mooi uit!!
    Hoe zet jij de elastiek netjes aan de boxer? Ik worstel daar nog een beetje mee. Of heb je een coverlock? Die heb ik namelijk niet 😕

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik heb dat bij een ander patroon gezien. Bij de comox trunks sew along. Ik heb dat patroon (comox trunks) gekocht voor mn vriend. Ik heb helaas geen coverlock. Ik heb verschillende steken gebruikt. Bij de ene een onderbroken zigzag en bij een andere een tweelingnaald.

      Verwijderen
  2. Mooie boxershorts. Het elastiek ken ik ook en werkt erg fijn. Welk patroon heb je gebruikt voor de boxer?

    Groeten Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondergoed maken is leuk he! Ik vind alles supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ja ik vind het wel leuk, al is het soms wat gepriegel.

      Verwijderen
  4. Echt tof ondergoed heb je gemaakt!En nog van alles in het vooruitzicht om te maken,ben benieuwd naar dat alles ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg! Aan ondergoed heb ik me nog niet gewaagd. Deze zijn super, en die stofjes van Zonen09 zijn alvast heerlijk zacht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk gemaakt! Ik twijfel al een tijdje of ik boxershorts ga proberen (zowel voor man als voor de zonen).

    BeantwoordenVerwijderen