donderdag 21 januari 2016

Kleuterschoudertas


Koen vroeg al heel lang om een schoudertas. Ik heb meestal schoudertassen en dat wilde hij ook.

Het patroon tekende ik zelf en lijkt een beetje op een tas die ik al eerder maakte, hij is alleen wat kleiner. Nog net te groot voor een kleuter, maar kleuters worden snel groot toch?


Voor de flap gebruikte ik een restje van de Lars-jas die ik voor Koen gemaakt heb. Ik heb, net als bij de jas, groen paspelband gebruikt, zodat het mooi bij elkaar past. De Lars jas zal Koen hopelijk straks in het voorjaar weer dragen.

Binnenin zit een musketonhaak voor eventueel fietssleutels (hij heeft nu nog geen slot).
Koen wilde er toch iets aan hangen, dus het moest een boodschappenmuntje zijn, want die hangen ook aan mijn tas.

Het klittenband stik ik altijd zo. Dus de ene overdwars, dan is het niet zo prutsen om de tas dicht te doen.



Achterop zit nog een rits met een klein vak. Aan het touwtje aan de rits moet nog een bedeltje/hangertje komen. Ik heb er eentje van een vliegtuig, maar die ben ik even kwijt...




En zo gingen wij naar school. De schouderband maak ik nog een stuk korter (inschattingsfoutje, niet gemeten omdat Koen toen sliep). De band zit namelijk op de kleinste stand nu....

Glibber glibber over het ijs.









11 opmerkingen:

  1. Mooie tas! Je brengt me op ideeën... Weer wat op mijn lijstje hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op zo'n mama kun je trots zin, Koen! De mooiste tas uit de klas!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op zo'n mama kun je trots zin, Koen! De mooiste tas uit de klas!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Hij was ook heel trots en liet hem aan alle kindjes in de klas zien :)

      Verwijderen
  4. Wauw zeg, super toffe tas. Die Koen zal wel heel blij zijn met zo'n mama! Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie tas geworden, wat kunnen ze toch trots zijn als ze iets nieuws hebben en ook nog eens een tas die niemand anders heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele coole tas is dat! Die zou hier ook wel scoren. Leuk dat je jongens jou na willen doen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen