maandag 7 december 2015

Sinterklaas en kerst


Op 5 december vierden wij sinterklaas. Gewoon thuis met z'n viertjes. We kozen er voor om het overdag te vieren, zodat de kinderen niet al te moe waren tegen de tijd dat de cadeautjes er waren. Koen was al het hele weekend niet fit en had al veel op de bank gelegen.

Als lunch gingen wij gourmetten. We dachten dan eten de jongens tenminste wat (als ze niet zo moe zijn). We hebben lekker gegeten.
Daarna hebben de jongens even tv gekeken, terwijl wij de eettafel opruimden.

Daarna deden wij alsof we iets in de schuur hoorden. In de bijkeuken had ik even een pijl met pepernoten op de grond gemaakt.

Koen ging naar de garage, hij weet al wat sinterklaas is. Maar Luuk weet het nog niet. Luuk ging dus de pijl van pepernoten opeten :) En Koen ging cadeautjes zoeken. De zakken met cadeaus lagen in de fietskar.

De jongens kieperden de zakken leeg, verdeelden de cadeaus en gingen uitpakken. In vijf minuten waren wij klaar. Daarna hebben ze de hele middag gespeeld.


Koen kreeg:
-grote Lego bouwplaat
-Lego boomhut
-Bob de bouwer autotje
-5 lampjes voor aan je vingers (maar hij doet ze aan van alles, auto's en zo).

Luuk kreeg:
-Stokpaard
-emmer met blokken en houten voertuigen
-koffiezetapparaat, broodrooster en waterkoker
-gereedschapkistje met kunststof gereedschap.





Het stokpaard is wat te lang. En Luuk sloopte er gelijk al een wieltje af. Ik ga de steel wat korter maken en de wieltjes op een andere manier bevestigen.



5 december was hier dus een redelijk rustige dag. De kinderen hebben lekker gespeeld en lagen vroeg in bed.

6 december ben ik meteen begonnen met de kerstdecoratie. Met de silhouette cameo heb ik allemaal stickers uitgesneden en op de ramen geplakt. Vooral 's avonds is dat erg mooi.

Hier wat foto's (gemaakt met telefoon).







Ik 'pin' heel vaak dingen op Pinterest. Ik heb volgens mij meer dan 60 'borden' op Pinterest, maar wat doe ik ermee? Eigenlijk vrij weinig. Dus ik heb besloten om wat vaker ideeën van Pinterest uit te werken.

Deze Pin 'Reindeer String Art' vond ik erg leuk. Ik ben er gisteren meteen mee begonnen. Ik heb vier stukken hout gevonden in de garage en met latjes heb ik er een plaat van gemaakt. Even schuren en daarna met grey wash ingesmeerd. Vandaag heb ik er een heleboel spijkertjes in geslagen en met touw omwikkeld. Foto's volgen nog :)

4 opmerkingen:

  1. Gezellige Sint bij jullie!Oei het paard moet al hersteld worden,gelukkig hebben de jongens een handige mama,hé!Toffe raamversiering en ik ben benieuwd naar je volgende creatie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) En een handige opa, ik denk dat ik het paard even mee naar m'n vader neem. Hij heeft aardig wat schroefjes, boutjes en moertjes, dus daar moet iets bruikbaars tussen liggen.

      Verwijderen
  2. Wat leuk die raamdecoratie! Begin de handigheid van zo'n cameo meer en meer in te zien.
    Fijn dat jouw zonen de hele dag zoet waren met hun verkregen speelgoed. Onze oudste heeft voor de eerste keer enig begrip van Sinterklaas. Hij is een hele dag op zoek gegaan naar andere (lees: meer) kado's. Jammer genoeg was dat zoeken niet in stilte, dat ging gepaard met het nodige ongeduldig gezeur :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedenk ook steeds meer toepassingen voor de Cameo.
      De oudste wilde ook nog wel meer cadeautjes. De dingen op zijn verlanglijstje vonden wij allemaal te duur, dus die kreeg hij niet. Maar dat hebben we wel steeds uitgelegd. Gelukkig was hij ontzettend blij met de Lego.

      Verwijderen