dinsdag 8 december 2015

Kerst decoratie

 Op Pinterest kwam ik mooie draadkunst / string art tegen. Dat wilde ik ook!
In de garage lagen nog 4 afgezaagde schuttingplanken, van onze oude schutting. Met een paar latjes aan de achterkant, heb ik hier een plaat van gemaakt. Even flink schuren, want de planken waren wat groen uitgeslagen. En daarna 1 laag waterige grey wash eroverheen. Dat gaf een heel mooi effect!

At Pinterest I saw beautiful string art. I wanted to make that too!
In the garage I found some old wood. I sanded it and used grey wash. 

Daarna heb ik met de silhouette cameo een grote rendierkop uitgesneden (sticker uit twee delen). Deze sticker heb ik op de plaat geplakt. En dan (met veel geduld) alle kleine spijkertjes rondom de sticker geslagen.
I've cut a huge sticker with the silhouette cameo and put it on the wood. Then I hammered a lot of small nails in. 

Vervolgens heb ik de sticker eraf gepulkt. En daarna met heel dun draad (dun haakgaren van Durable voor haaknaald 1) omwikkeld.
I removed the sticker and then I've wrapped the thread on the nails. I've used very thin crochet cotton from Durable. 

En dit is het eindresultaat. Ik ben erg tevreden. Ik kon alleen niet een plek vinden om het op te hangen. Dus heb ik het in de wc neergezet :).
I'm very satisfied with the result. 



Gisteravond heeft mijn vriend een kerstboom bij Ikea gekocht. En gisteravond laat hebben wij die nog versierd.
Yesterday we decorated our christmas tree. 


Een kleurrijke boom :)
A very colourfull tree ;)



11 opmerkingen:

  1. Als fan van rendieren vind ik deze super mooi!Originele plaats gevonden om het te plaatsen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! In de wc hebben wij een soort randje waar je dingen op kunt zetten. Vandaar dat ik hem daar zo neer kon zetten. Er zitten (nog) geen haakjes oid aan. En we hebben ook geen spijkers/schroeven in de muren (en mijn vriend boort liever niet teveel gaten in de muren).

      Verwijderen
    2. Groot gelijk om niet te veel gaten in de muren te maken en zo'n randje is tof ook op je wc ;)

      Verwijderen
  2. Wow dat rendier is echt heel leuk geworden!
    Je huis is al aardig in kerstsfeer, gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf! Wat een werk al dat draad, maar zeker de moeite waard... Weer iets op mijn to-do lijstje hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze is echt wel prachtig. Zou hier ook wel passen, rendieren zijn mijn kerstmascotte ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh mooi rendier. Dat was vast een flinke klus. Maar wel een met een schitterend resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Dat kan ik misschien ook eens in 't kleiner proberen! :)

    BeantwoordenVerwijderen