vrijdag 20 november 2015

Wolf met Winterfox van Lillestoff

Laatst was er op de Facebookpagina van Lillestoff een oproep, er werden 10 'Näher-/innen' gezocht om winterstoffen te testen. 
Ik was één van de vele 'naaisters' die reageerden op de oproep. En ik werd gekozen!

On the Facebook page of Lillestoff they were searching for 10 sewers to sew with winterfabrics. I was one of the lucky ones to test two fabrics. I've received 1 meter Winterfox and half a meter of striped jersey.  

Normalerweise schreibe ich auf Niederländisch und Englisch, aber Lillestoff ist Deutsch und jetzt werde ich auch versuchen auf Deutsch zu schreiben. Lillestoff suchte 10 Näher-/innen für Designbeispiele. Ich war einer der Glücklichen :). 
Ich habe eine Meter Winterfox und eine halbe meter Ringeljersey entfangen.

Ik ontving 1 meter tricot Winterfox en een halve meter blauw wit gestreepte tricot. Hier moest ik iets van gaan naaien. Wolf van Zonen09 stond nog op de planning. 

Voor Koen heb ik de jumpsuit pyjama maat 110 gemaakt. Mijn lockmachine kon ik helaas niet gebruiken, die wordt (terwijl ik dit bericht typ) gerepareerd. De monteur komt aan huis met een busje en hij heeft net mijn naaimachine en lockmachine opgehaald en werkt in zijn bus :)

For my oldest son Koen I've made the jumpsuit Wolf, a pattern of Zonen09. I've made size 110. I unfortunately couldn't use my serger, so I had to use my regular sewing machine. For jersey I always use my serger. The sewingmachine/serger mechanic is now fixing my machines. 

Für mein Älterster Son habe ich einen Schlafanzug gemacht. Es ist eine Jumpsuit Wolf, eine Schnittmuster von Zonen09 (Niederländische und Englische Schnittmuster). Eine Meter war gerade genug für Große 110. Meine Overlocker funktionierte nicht, und ich nähe jersey immer mit meinem Overlocker. So ich habe meinen normalen Nähmaschine gebraucht. Aber während ich diese Blog schreib, hat der Mechaniker meinen Overlocker repariert. Er kommt mit einem Van zu Hause und repariert gleich Ihrem Maschine :)



Maat 110 kon ik precies uit een meter stof knippen. Voor de boorden gebruikte ik de gestreepte tricot. Alleen voor de halsboord gebruikte ik boordstof.

One meter of fabric was just enough to cut size 110. Instead of binding fabric I've used the striped jersey. Ive only used binding fabric for the neckline. 

Ich habe keinen Bünchen gebracht aber ich habe die Ringeljersey gebraucht. Ich habe nur Bündchen gebracht für die Hals. 


Koen is blij met z'n nieuwe pyjama en wilde hem meteen de eerste nacht aan. Ik maakte van wat restjes stof een 'Zorgenvriendje'. Het patroon van het zorgenvriendje is binnenkort te koop bij Stapperdestap. Ik was één van de drie die het patroon van het zorgenvriendje mocht testen. Koen vindt het zorgenvriendje erg leuk. Hij stopt er allemaal spulletjes in :). Voor Luuk ligt er al een geknipt klaar, maar ik had deze week nauwelijks tijd om te naaien, dus die zit nog niet in elkaar.

Koen is happy with his jumpsuit. I've made a 'worry eater'  with scraps of the fabric. Koen likes his new 'friend'. 
I was one of the testers of the pattern of the worry eater. It is a pattern made by Stapperdestap. You can buy it in the webshop of Stapperdestap.
I'm also planning to make one for Luuk, I've already cut the fabric, but I didn't have time to sew it yet. 

Koen ist sehr Glücklich mit seiner neuen Pyjamas. Ich auch habe eine Sorgenfresser gemacht. Die Schnittmuster ist von Stapperdestap. Ich werde auch eine Sorgenfresser nähen für Luuk. Aber ich habe jetzt noch keine Zeit gehabt.  



Het was donker en regenachtig deze week, dus het was even zoeken naar een moment en plaats om foto's te maken.
It was dark and rainy this week, not the best conditions to make pictures. 
Es war dunkel und regnerisch diese Woche. Das sind nicht die beste Bedingungen für Bilder. 



De boordjes zijn nu dubbelgevouwen, ik maakte ze een stuk langer dan volgens het patroon moest. Zo kan de pyjama hopelijk even mee (tenzij z'n bovenlijf enorm groeit, dan past het natuurlijk niet meer).




'' Kijk de knuffel lacht als je de rits open doet ".
"The worry eater smiles when you open the zipper"
"Die Sorgenfresser lacht wenn der Reißverschluss geöffnet werde.







De knuffel gaat iedere ochtend mee naar beneden en iedere avond mee naar boven.


En hier nog wat detail foto's.






Ik heb de stof van Lillestof helemaal op gemaakt. Van de restjes maakte ik nog een hemd maat 110 en twee boxers maat 110-116 en 98-104. Het zijn de eerste boxers die ik zelf gemaakt heb, ik vind ze best wel leuk geworden. Voor de boxers gebruikte ik het ondergoed patroon van Van Katoen. Het hemd is een patroon uit La Maison Victor (het Malik shirt uit nummer 3 2015).
De boxers vallen wat groot volgens mij. De linkse is maat 110-116 en de rechtse maakte ik daarna en hiervoor gebruikte ik een maatje kleiner.
I have used all the fabric I've received from Lillestoff. I've made some underwear with the last pieces of fabric. A shirt and two boxers. I've used the underwear pattern from 'Van Katoen'. For the shirt I've used the Malik Shirt from La Maison Victor
The first (left) boxer was a bit to big (size 110-116), so the right one is made a size smaller (98-104).
Ich habe von der letzten Stücke Stoffe eine Hemd und zwei Unterhosen genäht. Für das Hemd habe ich eine Schnittmuster von La Maison Victor gebraucht. Für die Unterhosen habe ich die Schnittmuster von Van Katoen gebraucht. 


Ik had genoeg Winterfox stof voor het voorpand, maar niet meer voor het achterpand, dus daarvoor heb ik de gestreepte stof gebruikt.
I didn't have enough Winterfox fabric for the front and the back. So I've used the striped jersey for the back.
Die Winterfox jersey war nicht mehr genug für das Hemd, so Ich habe die Ringeljersey gebraucht für der Rücke. 

De achterkant van de boxers:

Lillestoff bedankt voor de mooie stoffen!
Lillestoff thanks for the nice fabrics!
Lillestoff vielen Dank für die schöne Stoffe!


En ik ben nog niet klaar met typen, maar de monteur bracht net mijn naaimachine en lockmachine terug. Hij heeft ze beide nagekeken en gerepareerd in zijn bus. Hij kon zien dat mijn lockmachine heel veel gebruikt wordt (er zat aardig wat stof in). Volgens hem moest ik maar een paar stapjes hoger qua lockmachine... Hmm nog geen geld voor momenteel. Maar hij vond het leuk om te zien :)

10 opmerkingen:

  1. Waanzinnig mooi!!
    Echt super combi's.
    En ontzettend bedankt voor het testnaaien.
    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow super goed alles verwerkt, heerlijk gevoel vind ik dat altijd, leuke stuks en zo'n zorgenvriendje wil ik ook nog eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ja ik probeer dat nu wel eens vaker om de stof op te maken. Restjes blijven altijd liggen anders.

      Verwijderen
  3. Wauw super mooie resultaten zeg!Leuke foto's ook.En wat een luxe je naaimachine en overlock die voor de deur hersteld worden,nog nooit van gehoord dat het bestond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Het is heel handig. Ik heb een abonnement genomen. Dan komen ze ieder jaar een keertje langs. Voor de naaimachine is dat 27 euro en voor de lockmachine 35 euro. En hij komt gewoon bij huis inderdaad. Je hoeft niet met 2 machines op pad. In dit linkje zie je de website (maar het is in Noord Nederland), daar staat ook een foto van de binnenkant van de bus http://www.harkematsn.nl/service-aan-huis.html

      Verwijderen
  4. Beautiful sewing! Did you use this blue and white striped fabric from Lillestoff as a match for the Winterfox? http://www.lillestoff.com/ringeljersey/ringeljersey-blauweiss.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes I've used blue and white striped fabruc from Lillestoff

      Verwijderen