donderdag 26 november 2015

Tweede Wolf jumpsuit


Even geen foto's bij daglicht, maar foto's vanavond gemaakt met de telefoon tijdens het naar bed gaan.
De Wolf jumpsuit van Koen liet ik vorige week al zien. En die van Luuk maakte ik gisteravond.
Ik heb de laatste tijd vooral truien en shirts gemaakt. Maar nu wordt het pyjama tijd. Beide jongens groeien uit hun pyjama's. 
Luuk vindt het nu ook erg vervelend dat z'n broeken te kort worden. Hij trekt de pijpen van z'n pyjamabroek steeds naar beneden, dus het werd echt tijd :)

Voor Koen heb ik al een tweede jumpsuit geknipt. Hij vindt deze heel fijn. Ik vind het voor de winter ook wel prettig voor de jongens. Dan liggen ze niet met een blote rug (Koen kruipt meestal naar z'n hoofdeinde toe en dan ligt hij niet meer onder de dekens).

Ik heb gelukkig nog wat stof liggen, dus er zullen ook nog meer voor Luuk gemaakt worden. Je moet alleen wel een meter hebben, je kunt het niet uit restjes halen. Vaak kocht ik een halve meter, daar kun je een shirt of trui van maken.


De foto's zijn allemaal niet scherp, maar ze hadden wel lol :)



Hier zullen de pijpen voorlopig niet te kort zijn. Ik maakte maat 98, daar moet Luuk nog in groeien.



Patroon: Wolf van Zonen09
Stof: autobusjes gekocht bij Herbert Textiel



7 opmerkingen:

  1. Leuk je jumpsuits en lekker warm!
    Voor je het weet is Luuk erin gegroeid dat gaat zo snel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik weet het! Z'n broeken worden te kort, dus hij groeit wel ;)

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dankjewel. Ik twijfelde eerst of jumpsuits voor niet-baby's wel leuk zou zijn. Maar nu het kouder wordt is het juist wel fijn (behalve als je ze net aangekleed hebt en de jongste besluit nog even z'n luier te vullen, dan kun je alles weer uittrekken).

      Verwijderen
  3. Ik vind ze er zo leuk uit zien, maar mijn 3 uit-de-luier-kinders doen nog regelmatig nachtelijke toiletbezoekjes dus hier helaas geen optie. En de jongste is nog te klein voor zonen09-patronen. Dat halve metertje lukt trouwens maar tot maat 116 ongeveer, dus snel genoeg opgebruiken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dan is het niet handig. Misschien moet ik ook nog 'gewone' pyjamas maken. De oudste heeft snachts nog een luier om (jongste ook). Ik hoop dat dat binnenkort gaat veranderen, dan zijn zulke pakken zeker niet handig

      Verwijderen
  4. Zo tof! Ik ben ook helemaal fan van de jumpsuit!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...