donderdag 5 november 2015

Leuke post

Ik heb deze week (en eerder) wat leuke post ontvangen:

Ik won een give away bij Handmade by Dianez.

I have received some nice packages this week. I won a give away on the blog Handmade by Dianez


Ik kreeg 2 lapjes stof om een kussen in de vorm van een baboesjka te maken; cadeauzakjes, een notitieboekje, knoopjes en een vlaggenlijn.
De vlaggenlijn wil ik op mijn hobbyzolder hangen, maar ik kon niet zo gauw punaises vinden, dus dat komt later.

I've received two fabric pieces for making a pillow; gift bags, buttons, small note book; flags. I'll hang the flags in my craftroom. 



Bedankt Diane! De kussens worden vast binnenkort gemaakt en geblogd.
Thanks Diane! I'll make the pillows soon.

Laatst schreef Mamarieke over de kumihimo. Dat zag er wel leuk uit. Dus ging ik naar haar webwinkel. Ik was ook al even op zoek naar alternatieven voor haken. Koen wilde graag haken leren, maar dat is nog te lastig. Toen heb ik hem geprobeerd te leren' breien' met een breiring (loom). Dat ging ook nog niet zo geweldig.
Dus nu heb ik een aantal dingen bij Mamarieke besteld: een breivork, een knoopster en de twee soorten kumihimo schijven.
De knoopster heb ik al geprobeerd. Er zaten vrij lange draden bij, dat zie ik met Koen nog niet zitten. Maar binnenkort wil ik het met hem proberen met kortere draden, dan gaan ze niet zo snel in de knoop. De breivork en de kumihimo schijven heb ik nog niet uitgeprobeerd.
I've ordered some things at Mamarieke. Koen wants to crochet, but that is too hard for him. So we've tried the knittinglooms instead. But that was also too hard. Now we will try these things soon.



En dan heb ik nog een give away gewonnen. Op 9 oktober was het dag van de duurzaamheid en deed ik mee aan een give away op Facebook van Babybum.
Ik kreeg het tijdschrift 'Houvast', een verschoningsmatje, 5 wasbare billendoekjes en een kleine wetbag.
I've won a give away at Babybum on Facebook. Babybum sell's things like cloth diapers, cloth wipes, cloth pads, etc. 

De foto's zijn allemaal niet zo duidelijk, ze zijn gemaakt met mijn telefoon (en door blogger omgedraaid).


Babybum is een webwinkel met o.a.  wasbare luiers, wasbare billendoekjes, menstruatiecups, wasbaar maandverband en wasbare zoogcompressen.
Toen Luuk een paar maanden was ben ik voor hem wasbare luiers gaan gebruiken. We hebben verschillende soorten gebruikt,  maar nu gebruiken we al een hele tijd een tweedelig systeem. We gebruiken bamboozle stretch in combinatie met losse overbroekjes. En we gebruiken zelfgemaakte luiers van hydrofiele doeken. Ik heb van hydrofiele doeken pocketluiers gemaakt. Hierin kun je een of meerdere inleggers doen (van katoen, bamboe, microvezel). En daaroverheen gebruik je dan nog een overbroekje. De zelfgemaakte luiers sluiten met een snappie (luierklemmetje). Dan hoefde ik geen klittenband aan de luiers te naaien of kamsnaps te bevestigen.

Wij gebruiken wasbare luiers niet helemaal fulltime. Meestal als we op visite gaan of een dagje weg zijn gebruiken we wegwerp luiers. Soms neem ik wel wasbaar mee, het hangt een beetje af van wat we gaan doen.  En 's nachts wisselt het een beetje per periode wat we gebruiken.

Ik vind de wasbare doekjes die ik gewonnen heb erg fijn om te gebruiken. Ze zijn lekker dun. Ik had nog geen gekochte wasbare doekjes, ik had alleen zelfgemaakte doekjes. Deze doekjes had ik gemaakt van handdoeken (uitgeknipt en met lockmachine afgewerkt). De zelfgemaakte doekjes zijn een stukje dikker en ik merk nu dat dunnere doekjes iets fijner zijn.

De kleine wetbag is ook erg handig. Zelf had ik al een paar grotere wetbags, ideaal voor luiers. Maar deze kleine wetbag is ook handig voor inlegkruisjes.

Het verschoningsmatje heb ik nog niet gebruikt. Ik heb drie zelfgemaakte matjes in gebruik, dus een vierde is niet nodig. Mocht iemand van jullie een baby hebben en dit matje (op de foto groen met geel, grijs en sterren).  kunnen gebruiken, laat het dan even weten d.m.v. een reactie. Het is een dun matje, dus het neemt weinig ruimte in in je tas.

Bedankt Babybum!

2 opmerkingen:

  1. Je hebt het geluk eventjes aan jouw kant met zulke leuke dingen in de wacht gesleept,hé!Ben benieuwd hoe het kussen er af uit gaat zien.Op mijn blog loop ook nog een give away tot en met de 10 november ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed om te lezen dat het is aangekomen en dat je er blij mee bent!
    Benieuwd naar je kussens en hoe de vlaggenlijn op je hobbykamer staat!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...