dinsdag 13 oktober 2015

Quiet box / busy bag


Op Pinterest zie ik wel eens de 'quiet box' of 'busy bag' langskomen. Allemaal tasjes of bakjes met spullen om je kinderen bezig te houden. Ze zijn vaak erg creatief uitgevoerd.
Ik heb er al een aantal opgeslagen op Pinterest en ik ben van plan om er af en toe eentje te maken.

Vandaag koos ik voor een makkelijke. Je hebt papier nodig, lamineerfolie + lamineerapparaat en allemaal voorwerpen.
De voorwerpen trek je om met een pen. Daarna lamineer je de vellen.

Hier konden de jongens niet wachten, dus ze begonnen al toen ik nog aan het lamineren was.


Beide jongens snapten meteen wat de bedoeling was.



Soms moesten ze even zoeken.







Dit memory spel maakte ik jaren geleden tijdens mijn stage bij de kleuters. En nu kan hij hier weer gebruikt worden. Memory wordt hier nog niet 'blind' gespeeld (met omgekeerde kaartjes). Ze zoeken nu de twee juiste kaartjes bij elkaar.










7 opmerkingen:

  1. Oh tof idee, daar zou ik me uren mee kunnen bezig houden (het maken he)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook erg leuk om te doen. Nu al een hoop ideeën.

      Verwijderen
  2. Superleuk! Die van mij ligt nog te trappelen in de box, maar iedereen zegt dat de tijd vliegt, dus dit ga ik bewaren! Bedankt en speelze ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee en heerlijk om te zien dat jouw kids/jij ook van die verzamelaars qua speelgoed zijn. Het is zo lastig om iets weg te gooien, alles is blijft leuk, ook kleine dingentjes die ooit eens ergens bij hoorden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb wat lades open getrokken en verder komen er wat spullen uit het speelkeukentje en uit de houten blokken/treinonderdelen bak. :)

      Verwijderen
  4. Tof idee! Met het slechte weer voor de deur zijn ideetjes om te entertainen meer dan welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hier staan meer ideeën https://www.pinterest.com/stipjesendatjes/busy-bag-quiet-box/

      En ik ben alweer bezig met de volgende opdrachten/spelletjes. Zodra er weer iets klaar is wordt het uiteraard geblogd.

      Verwijderen