vrijdag 16 oktober 2015

Lady skater dress


Het vijfde kledingstuk op rij voor mijzelf is af! Dus ik heb mijn doel gehaald. Maar deze jurk zit zo fijn, daar wil ik er wel meer van.
Het is de lady skater dress. De stof die ik ervoor gebruikt heb, heb ik al heel lang in mijn kast liggen. Ik kocht het een keer op de markt in Groningen. En het was ook de bedoeling om er een najaarsjurk van te maken. Dat is nu eindelijk gelukt. Het is een stevige tricot stof met af een toe een soort veloursachtige stukjes erop. Het lijkt wel een beetje op flockfolie, maar dan net iets dunner.

I've made the fifth piece of clothing for myself. I've made my goal. But I love this dress, so I'll probably will make some more.
This is the lady skater dress. The fabric is a thick knit fabric with some pieces of 'velvet/flock (?) on it. 


De jurk was snel klaar, omdat ik voor bijna alles de lockmachine heb gebruikt. Alleen de onderzoom heb ik met de gewone naaimachine genaaid.
I've used the serger for almost the whole dress. Only the seam is sewn with the sewing machine. 


13 opmerkingen:

  1. Lijkt me inderdaad een zalige jurk maar ik zou hem wel wat langer maken,heb altijd de neiging om mijn kleedjes/jurkjes tot op de knie of iets langer te maken omdat ik een mini complex heb met mijn knieën ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik deed dat dus ook altijd. Al mijn jurken zijn bijna tot of over de knie. Laatst zag ik wat foto's van deze jurk en vond m kort toch ook wel leuk. Dus ik besloot om hem dit keer niet langer te maken :)

      Verwijderen
  2. Hele mooi jurk, zitten er coupnaden in, nee toch, hij valt zo mooi rond de boezem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen coupenaden. Het is echt een heel simpel patroon dat zo in elkaar zt. Je moet voor het bepalen van de maat ook de maat boven je borsten meten.

      Verwijderen
  3. Wat een super patroon. Het ziet eruit als een heerlijke jurk. Heb je nog wat aan het patroon moeten doen? Op naar de volgende?

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er niks aan veranderd. Gisteravond maakte ik er nog een en vanavond nog twee. Dus drie jurken die ik nog moet bloggen.

      Verwijderen
  4. Prachtig stofje! Zonde dat ie zolang in je kast heeft gelegen, maar aan de andere kant, het heeft zo moeten zijn en op dit patroon liggen wachten. Heerlijke herfstjurk, staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Hij zit echt heerlijk, komt ook door de stevige stof.

      Verwijderen
  5. Heerlijk patroon lijkt het me. Veel plezier met dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig!
    En heb je al een nieuw doel bedacht na het halen van dit fantastische resultaat?
    In ieder geval ook blijven naaien voor jezelf want het ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ja voor mijzelf naai ik nog even door. Ik heb mn kledingkast uitgemest. Zakken vol naar kringloop gebracht. Er was eigenlijk niets fatsoenlijks meer. Dus ik naai voorlopig nog wel even verder. De grootste uitdaging zullen broeken worden. Ik heb eigenlijk geen goede broeken meer. Te oud, te wijd, te strak, etc... Dus ik draag nu jurken (die zijn niet zo moeilijk om te naaien).
      Volgende uitdaging: kleding naaien voor mn vriend. Ook zijn kast hebben we uitgemest. Hij heeft ook echt najaarskleding nodig. Broeken heeft hij gelukkig nog genoeg. Dus mn eerste poging wordt een hoodie voor hem. Overhemden laat ik nog even. Ik zag dat Zonen09 bezig is met een
      Theo voor volwassenen, dat zal nog even duren, maar als hij uitkomt ga ik daarmee aan de slag.

      Verwijderen