maandag 12 oktober 2015

Jurk


Deze jurk had ik gisteren aan. We vierden toen de verjaardag van Koen en m'n vriend. Zaterdagavond maakte ik hem af.
Het is het zelfde model als deze jurk. Het in elkaar zetten duurde alleen wel langer dan bij die andere jurk. Dit stofje is vrij dun en wat rafelig, dat werkt wat minder fijn. Bovendien had ik bij de eerdere versie denk ik 'mazzel' want toen zat de blinde rits er in één keer perfect in. Nu heb ik hem er drie keer uitgehaald en toen was hij nog niet perfect, maar de naden van de 'tailleband' sloten in elk geval redelijk netjes aan.
I've made the same dress like this one.  It took some more time sewing it, because the fabric was a bit thin. That wasn't easy. It took 3 times before the blind zipper was 'good enough'.



Ik had net niet genoeg stof over voor de tailleband, maar ik vind het ook wel mooi afsteken zo.
I didn't have enough fabric for the waistband, but I like the waistband with a different color. 

Ik zou vijf kledingstukken voor mijzelf naaien. Voordat ik weer voor de jongens kleding 'mocht' naaien. Dit is kledingstuk nummer 4. En ik ben nu met een jas bezig voor mijzelf. Maar er staan nog wat tricotjurkjes op de planning. Want mijn kast moet echt worden aangevuld met dit herfstweer.



De buitenrok en de voeringrok heb ik afgewerkt met een satijn biaisbandje.




Koen werd 2 oktober 4 jaar. We hebben het in delen gevierd. De familie en vrienden op verschillende dagen in verschillende weekenden.
Koen kreeg op zijn verjaardag zelf deze fiets van ons, ik heb met de silhouette cameo naamstickers gesneden en op de fiets geplakt.
Koen's birthday was the 2nd of octobre. We gave him this bicycle. I've made some name stickers with the silhouette cameo. 



15 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt en dat satijnen biaisbandje erop maakt het net iets mooier afgewerkt,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik gebruikte eerst 'gewoon' biaisband voor de afwerking, maar ik vind de satijnen toch net wat netter. Het is wel wat gladder, dus werkt iets minder fijn, maar dat went wel.

      Verwijderen
  2. Wow, zelf met onderrok, mooi hoor! Ik moet ook eens aan de vestjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Dankjewel! Ik vind het een leuk model, er volgen er vast meer

      Verwijderen
  4. Mooie jurk!
    Staat super dit model!
    En nog van harte proficiat met Koen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En proficiat met vriendlief natuurlijk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Staat je beter nog dan de vorige! Is het de stof? De kleur? Goed bezig met je challenge ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kleur, blauw draag ik graag. Die andere jurk heeft wit als basis en wit is wat te licht voor mij. Maar voor een bruiloft vond ik het wel leuk. Deze blauwe jurk is ook meer voor 'gewoon' gebruik. Om door de week ook eens een jurk te dragen.

      Verwijderen
  7. Wauw wat een mooie jurk! Ik vind de stof echt super en het model staat je erg goed! t lukte mij nog niet een jurk voor mezelf te maken, dus jaloers ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik vind het ook een goed model. Het originele patroon had niet zo'n halve cirkelrok, maar een nauwe rok, dat staat mij niet. Ik kon het eerst ook niet. Maar ik heb er nu een paar gemaakt en het gaat steeds beter. Oefenen dus!

      Verwijderen
  8. Mooie jurk! De effen tailleband maakt de jurk voor mij nog iets afgewerkter, goeie keuze wat mij betreft!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! De effen kleur breekt het een beetje. Ga ik vaker doen

      Verwijderen