maandag 26 oktober 2015

busy blankets


Al heel lang wilde ik voor de jongens lappendekens naaien voor in de auto. De jongens hebben meestal een vest aan in de auto, omdat wij een winterjas wat dik vinden, en dan kun je de gordels van de autostoeltjes niet strak genoeg aan trekken. Een fleecedekentje is dan wel lekker warm op je schoot.

I wanted to make some blankets for the boys for in the car. They don't wear winter jackets in the car. You can't close the seatbelts very tight with thick jackets on. So they wear a vest and now they have some blankets too. 

Ik heb allemaal lapjes van 20 bij 20 cm gesneden en aan elkaar gestikt. Om de jongens tijdens de autoritten nog wat te 'vermaken' heb ik allerlei sluitingen toegevoegd. Zo kunnen ze mooi knopen, drukknopen, ritsen en andere sluitingen 'oefenen'.
I've cut fabric pieces 20 centimetres square. For some entertainment in the car I've added some zippers and buttons. 

Vrijdag gingen we naar Ouwehands Dierenpark. Dat was een eind rijden. Ik heb de jongens toen voor het eerst de dekens laten zien.
  De foto's zijn na de rit pas gemaakt, vandaar dat de dekens wat verkreukeld zijn.



Luuk was vooral fan van het stoplicht. Alleen de knopen kon hij nog niet zelf open maken. Ik heb hier kamsnaps voor gebruikt.










Verder heb ik nog een kraamkado gemaakt. Wij hebben er weer een neefje bij. Wij hebben nu 5 neefjes en 2 zoontjes. En er is nog een neefje (of nichtje) op komst. 

Voor de twee broers naaide ik knikkerzakjes en daar deed ik wat kartelscharen en stempels in. 



Ik heb een omslagdoek gemaakt van wafelstof en tricot. Het is namelijk het derde zoontje voor m'n schoonzusje, kleren had ze genoeg zei ze. Ik wist dat ze fan was van wafelstof, dus deze grijze lap kocht ik al toen ik net wist dat ze zwanger was.


Ik heb een extra grote omslagdoek gemaakt. Zo kan hij nog een tijdje gebruikt worden. Van de sterrentricot heb ik nog wel een mutsje maat 62/68 gemaakt, maar dat is niet echt een kledingstuk toch? Ik ben hem vergeten te fotograferen. Ze was er blij mee. En ze had alleen kleinere mutsjes, dus het mutsje kwam goed van pas.





17 opmerkingen:

  1. Slim gedaan die dekens met leuke afleidingen er op ;) en tof de familie weer een beetje groter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb op beide dekens zo'n auto van jou genaaid. Eindelijk een goed doel gevonden :)

      Verwijderen
  2. Super leuk idee met die sluitingen!! Kan ik mijn grote meid ook nog wel blij mee maken, misschien? Maar dan meer veters, strikken, lastige knoopjes ook wel ja. Oeh, en draden om te vlechten! Ha, raak helemaal geïnspireerd ;) Nu nog de tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Succes! Vetersluitingen had ik ook nog moeten doen, alleen dan moet je wel flink wat nestelogen meppen :). https://www.pinterest.com/stipjesendatjes/busy-bag-quiet-box/ hier staan wel een paar ideetjes tussen (quiet book pagina's). .

      Verwijderen
  3. Super leuk idee zeg! Erg gaaf :) Krijg ook bijna spontaan zin om zoiets te maken, alleen weet ik dat dat bij ons geen aandacht gaat krijgen, fase voorbij... lezen, haken of "ik zie wat jij niet ziet" dat soort spelletjes houden onze kinderen tijdens ritten bezig.
    Wat lief dat je ook wat voor de broers gemaakt hebt....heerlijk zo'n omslagdoek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Langer dan een uur rijden is hier nog een hele uitdaging. Dit gaf even wat afleiding. Spelletjes zijn ze nog te jong voor.

      Verwijderen
  4. Heel mooi en dr kropen uren werk in !!!! Heel leuk dat je die sluitingen in een leuke 'vorm' hebt verwerkt!!! chapeau

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel tof gedaan, vooral dat verkeerslicht is top!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook mijn favoriet :) De jongste is momenteel fan van verkeerslichten, hij heeft er zelf een eigen woordje voor : a-oe (zo zegt hij het, hij zegt nog niet veel woorden).

      Verwijderen
  6. Mooi gemaakt!!
    Leuke stofjes en superleuke extra's.
    Ook mooie cadeautjes gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een superleuk idee! Die gaat op mijn to-do-lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk zeg!
    En het antwoord op jouw vraag voor de slofjes. Ja zeker!
    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen