donderdag 17 september 2015

Nieuwe stofjes

Afgelopen dinsdag ben ik naar de markt in Groningen geweest. Toen wij nog in Groningen woonden ging ik iedere dinsdag naar de markt voor groente, fruit, kaas en meestal ook stof. Mijn favoriete stoffenkraam staat daar ook iedere dinsdag.
In januari zijn wij verhuisd naar Drachten en sindsdien was ik niet meer in Groningen stad geweest. In Drachten is wel een Jan Sikkes stoffenwinkel, maar toch mis ik 'mijn' stoffenkraam. De stoffenkraam heeft meestal ook restpartijen voor prijzen vanaf 1,50 per meter. De meeste stoffen die ik daar koop zijn onder de 5 euro per meter (al kocht ik dinsdag ook een paar duurdere).

's Ochtends reden de jongens en ik mee met mijn vriend naar Groningen (hij werkt daar). Vanaf kantoor ben ik gaan lopen naar de stad. Ik had de fietskar meegenomen als buggy en bagagekar. De heenweg heb ik beide jongens erin gehad, dan kon ik tenminste doorlopen. In de stad wist ik dat ik de stoffenkraam als allereerste moest bezoeken, want ik had geen idee hoe lang de jongens het zouden volhouden.

Op de markt kocht ik eerst nog wat lekkere broodjes voor de jongens om ze iets langer bezig te kunnen houden. Maar daar had de jongste niet heel veel zin in.

Ik zocht steeds wat stoffen uit, de verkoper knipte het, onthield de totaalprijs en hielp weer wat klanten. Tussendoor gaf ik de jongens eten, drinken, aandacht (kijk duiven, een hijskraan, wauw!) en vervolgens bestelde ik weer wat stofjes.
Ik had een hele lijst gemaakt aan de hand van patronen die ik graag wilde maken. Ik vond lang niet alles van de lijst, maar wel ook veel andere stoffen... (tsja ik kom nooit in de stad, dus een voorraadje kan geen kwaad).

Toen waren de jongens echt toe aan pauze. We kochten een grote smoothie en wat koeken en gingen even zitten.



Daarna moesten we naar de schoenenwinkel. Beide jongens hadden nieuwe schoenen nodig en Koen moest gymschoenen. Hij is bijna 4 jaar en gaat binnenkort dus naar de basisschool.

In de schoenenwinkel was een ballenbak, daar konden de jongens even uitrazen.



En toen... was het lunchtijd en de jongens waren moe. Ik ging nog heel snel een drogist in en toen was het tijd om terug naar kantoor te lopen.

Zo liep ik terug naar het kantoor. De stoffen en de luiertas pasten niet allemaal in de 'kofferbak' van de fietskar.


Vlak voor het kantoor viel Luuk in slaap.



M'n vriend bracht ons vervolgens naar een vriendin in de stad. Ze heeft ook 2 zoontjes en daar hebben we de hele middag gespeeld.

Springen en liggen op een 'Fatboy'



Even naar de geitjes gewandeld:


Een volgende keer ga ik alleen. Ik had nog rond willen lopen in de stad. Ik zag dat er veel veranderd was en dat er nieuwe winkels waren. En alleen kun je op je gemak de stofjes bekijken, nu moest ik echt snel.

's Avonds thuis moest ik natuurlijk mijn 'buit' bekijken. Het was avond, dus de foto's zijn wat donker.

Drie grote rollen patroonpapier. Twee grote tassen en een kleine tas met stof.


Overzicht van alle stoffen.



Twee kleuren blauwe joggingstof




De tricot met oude foto's vond ik erg mooi. En rechts daarnaast ligt een stofje dat lijkt op jeans, maar het is meer katoenig en er zit een dunne laag fiberfill achtig spul achter en het is doorgestikt. Het leek mij wel een leuke voeringstof voor een (spijker)jas. Het was een coupon.


Rechts twee doorgestikte jersey stoffen. Ik ben er nog niet helemaal uit wat het moet worden.


Ik schreef deze week al dat het nu tijd is om kleding voor mijzelf te maken. Ik heb nu stof genoeg. Ik hoop vanavond te kunnen beginnen. De stoffen zijn inmiddels bijna allemaal gewassen.


Vandaag heb ik wat baby/dreumes haarspeldjes gemaakt voor mijn webwinkel www.stipjesendatjes.nl . Een deel is alweer uitverkocht, maar nog niet alles. http://www.stipjesendatjes.nl/c-2563299/haarspeldjes-3cm-baby-dreumes/

Hier een paar foto's  , maar er zijn meer soorten speldjes





4 opmerkingen:

  1. Je hebt weer een heel voorraad stof ingedaan zeg!Jammer dat de jongens het niet zo leuk vonden op de markt maar wel een leuke namiddag bij jullie vrienden.Ben benieuwd wat je er allemaal van gaat naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, dat vind ik toch nog een hele buit!
    Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo wat een buit. nu lekker aan de slag?!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...