maandag 28 september 2015

Hoodie Ottobre


Deze hoodie is inmiddels alweer twee keer gewassen, maar ik moest hem nog bloggen.
Na een druk weekend heb ik daar eindelijk tijd voor.
I didn't have time to blog about this hoodie earlier. I have already washed it twice :)

Ik heb de blauwe joggingstof gebruikt dit ik laatst op de markt kocht. Dus stof 1 van 19 is gebruikt :)
Het patroon komt uit de nieuwste dames Ottobre. Het is een hoodie met zogenaamde zadelmouwen. Net iets anders dan raglanmouwen, maar door het doorstikken met een siersteek geeft het wel een leuk effect.
The blue sweater fabric is bought at the market in Groningen. I've bought 19 fabrics, and I've used one. 

Ik heb wel wat dingen aan het patroon veranderd. Er zaten andere zakjes in, maar ik had liever zo'n grote voorzak. Dus deze tekende ik zelf.
The pattern is from Ottobre. I've changed the pockets. 

Verder heb ik de capuchon gevoerd. Bij het originele patroon was er geen voering. Dat doen ze bij Ottobre wel vaker en dat vind ik niet zo mooi.
I've also made a lining for the hood. I didn't like it without a lining. 

Verder voegde ik boorden met duimgaten toe. Die duimgaten ga ik niet weer maken, dat vind ik toch niet zo heel erg mooi.
Ook voegde ik die 'rare' flapjes met knopen toe en daar heb ik nu spijt van, die gebruik ik dus ook niet weer.





Stof'/fabric:

-Joggingstof van de markt
-Fly away / paradijsvogels van Hamburger Liebe gekocht bij Joyfits (toen het nog niet in de aanbieding was...)

Edit:

Ik vergat bijna de chocolade!  Een tijdje geleden won ik bij Mamadammeke een give away. Dit weekend heb ik de chocolade van Belgium Chocolate Gifts ontvangen. Nogmaals bedankt! En het is al op :)



11 opmerkingen:

  1. Zo'n trui moet ik ook eens maken vr mezelf. Dringend.
    Lekker sportief en heel gezellig om te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga er ook zeker meer maken. Heerlijk met dit herfstweer en lekker makkelijk voor thuis :)

      Verwijderen
  2. Hihi, hij is al op. Fijn dat je hem (eindelijk!) ontvangen hebt :)
    En je trui vind ik super!!! Ik wil er ook altijd nog eens eentje maken, maar ik draag nooit truien ;).
    Ik heb er eentje, een hele leukerd, maar ik doe hem nooit aan.
    Als ik wat warms over doe,is het altijd een gilet/vest denk ik dat jullie zeggen. Een trui met knoopjes zeg maar :p Ik heb een hekel aan een trui over mijn hoofd te trekken alsmaaR.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik snap het. M'n haar wordt soms wel wat statisch van zo'n trui over het hoofd.

      Ja de reep is al op. Normaal eet ik eigenlijk altijd puur en dan heb je aan een beetje wel genoeg. Maar dit was melk en dat blijf je dooreten :)

      Verwijderen
  3. Leuke trui en gaaf dat je echt nestels gebruikte in de kap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb laatst nestelogen gebruikt voor de Lars jas, dus nu durf ik :)

      Verwijderen
  4. Toffe hoodie heb je gemaakt.En mmm lekker chocolade van bij ons ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie hoodie. Ik vind de stof keuze van de voering erg goed bij de fleece staan. Van dit soort truien kun je er niet genoeg hebben.

    Groet Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen