woensdag 30 september 2015

Hoodie Ottobre 2


Toen ik deze twee stoffen laatst op de markt in Groningen kocht, dacht ik meteen: "Dit wordt een hoodie". Ik zag het al helemaal voor mij.
En terwijl ik aan het naaien was kreeg ik steeds meer twijfels... Zou dit wel kunnen?  Is het niet een beetje te apart voor mij? Mijn vriend vindt het sowieso helemaal niks, die stof, en ik heb nog sterk mijn twijfels.
When I bought these fabrics, I immediately wanted to make a hoodie with the fabrics. But when I was sewing, I began to doubt. This might be too much for me. 


Ik kocht van beide stoffen 1 meter, dus ik moest ze wel combineren, anders had ik te weinig stof.
De capuchon wilde ik eigenlijk voeren met een witte stof, maar ik had geen witte tricot en de doorgestikte stof wilde ik niet gebruiken, want dan werd de capuchon erg dik. Ik vond nog wel een wit t-shirt in de stapel 'te recykleren kleren', maar daar zat een opdruk op.
I've bought 1 meter of each, so I had to combine them. I wanted to use a white lining for the hood. But I only had on old white t-shirt with a picture on it, so I couldn't use it. 


Qua nestelogen plaatsen heb ik de smaak helemaal te pakken. Ik gebruikte ze voor de Lars-jas en voor de vorige hoodie. Je moet 'gewoon' een stukje versteviging aan de binnenkant strijken en dan 'mep' je de nestelogen er zo in.... Maar... dit is doorgestikte jersey. Je hebt een binnenlaag jersey (wit), dan komt een stukje tussenvulling en dan de jersey met bloemen. En als je dan wat aan de binnenkant strijkt, dan fixeer je alleen de binnenstof en niet de buitenstof.
De buitenstof lijkt net een panty, het rafelt enorm! Dus 1 nesteloog is er alweer uit gevallen. Dat gebeurde toen de capuchon al helemaal klaar was, dus ik heb met naald en draad een soort van knoopsgat gemaakt.
Het was dus best een lastig stofje om mee te werken.
I kney how to use eyelets. You have to iron some interfacing on the inside of the fabric. But this fabric consits two layers of fabric and some interlining. So when you iron the interfacing on the inside, you only iron it on one layer of fabric. The outside fabric isn't 'fixated'. 
The outside fabric was damaged, and one of the eyelets is already fallen out. I fixed it with a needle and yarn... 
It's not a very simple fabric to work with. 


De vorige hoodie maakte ik van joggingstof en daar heb ik bijna alle naden doorgestikt met een siersteek. Dat vond ik bij deze stof wat druk worden. Dus dat heb ik alleen gedaan bij de voering van de capuchon en bij de zoom.






Hier nog een foto van Luuk in één van zijn nieuwe hoodies. Deze is gemaakt met de Zonen09 stof.


4 opmerkingen:

  1. Wauw wat een leuke combinatie van stoffen. Ik vind hem geslaagd.

    Groeten Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem heel vrolijk en je ziet dat soort stoffen nu veel hè (wil er ook nog wat mee doen, haha). Of t bij je past is lastig te zeggen, je kunt je stijl altijd een beetje (gaan) verschuiven als jd dat wilt, toch?

    Ik had zelf denk ik niet twee doorgestikte stoffen gecombineerd, maar das persoonlijk natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem heel vrolijk en je ziet dat soort stoffen nu veel hè (wil er ook nog wat mee doen, haha). Of t bij je past is lastig te zeggen, je kunt je stijl altijd een beetje (gaan) verschuiven als jd dat wilt, toch?

    Ik had zelf denk ik niet twee doorgestikte stoffen gecombineerd, maar das persoonlijk natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben helemaal voor vrolijke shirts, super in combinatie met jeans ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen