zondag 2 augustus 2015

Naar de volkstuin


Gisteren vierden mn ouders samen hun verjaardag. We zijn blijven logeren. 
M'n ouders hebben een grote volkstuin/moestuin. En daar ben ik met Koen en m'n ouders even naar toe geweest vandaag. 
Volgens mij is de tuin bijna 4 are groot.

Er is ook een kas. In de kas groeien o.a tomaten, komkommers en druiven.

Tomaten:


Komkommers:

M'n vader liet aan Koen zien hoe je de tomaten moest oogsten. Koen heeft de rest gedaan. Hij vond het erg leuk!






En zo liep hij terug naar hun huis. M'n vader was met de fiets gegaan, zodat hij alle groentes mee kon nemen en wij niet hoefden te sjouwen. Maar Koen wilde per se zelf de tomaten dragen. 


Hier nog een foto van een deel van de bramen. De meeste zijn nog rood. Er kon vandaag een bakje zwarte bramen geplukt worden.

Mn ouders hebben naast groenten en kruiden, heel veel fruit op de tuin. Ze maken er o.a. jam en wijn van. De eerste 100 potten jam zijn al gemaakt en dat is volgens m'n moeder 'nog maar het begin'...

Dit kregen wij o.a. mee vandaag.

De courgettes heb ik allemaal gesneden en in zakjes gedaan voor in de vriezer. Grote zakken voor soep en kleinere zakken voor door de pasta.


En we kregen nog een flinke hoeveelheid rode bieten. Deze twee pannen heb ik meteen gekookt. We hebben vanavond bietjes gegeten en de rest zit in bakjes in de vriezer. Er ligt ook nog een zak bieten te wachten, ik had geen zin om drie pannen te koken... De vriezer zit nu redelijk vol. We hebben maar drie vrieslades (waarvan 1 kleine la).













4 opmerkingen:

  1. Je kunt courgettes ook inmaken in het zuur. Lekkerder dan augurken en het scheelt weer vriezerruimte ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohja mn ouders doen ook wel eens wat in het zuur. Maar ik hou er niet van :)

      Verwijderen
  2. Altijd lekkerder fruit en groenten uit eigen tuin.Dat mis ik wel op mijn appartementje maar naar volgend jaar toe heb ik een groentenbak op poten gekregen en die gaan we dan zeker en vast gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen