woensdag 8 juli 2015

Scarlet short 2


Eerder deze week liet ik een proef Scarlet Short zien uit La Maison Victor. Eentje van dikke spijkerstof. Dat werkte niet zo fijn en is ook wat stug.
Nu heb ik er eentje gemaakt van een stretch stofje. Wat dunner dan stretch spijkerstof, maar dikker dan stretch katoen.
De proefversie was in maat 44 en iets verlengd. Dit zat toch wat ruim, dus nu maakte ik maat 42.
Ik vind hem erg leuk geworden. De stof is lekker vrolijk, dat vind ik wel kunnen voor een korte broek (ik zou er geen lange broek van maken).

I've made the  Scarlet Short (La Maison Victor). I've used a stretch fabric. I've made size 42, because my test short was a bit too big in size 44. 
I like the fabric, with the colourfull flowers. 


Er zit geen ritsgulp in maar een knopengulp. Volgens het patroon moeten er twee knopen in de gulp, maar dat vond ik bij de proefbroek wat weinig, dus bij deze broek heb ik er drie in gezet.
Ik had helaas niet vijf dezelfde knopen die bij deze broek pasten. Dus de 'gulpknopen' zijn anders dan de knopen aan de tailleband.

There's no zipper, but there are buttons. I've used 3 buttons instead of 2. I didn't have 5 buttons in the same colour, so I've used different buttons. 



Bij de pijpen zit een omslag. Deze moest je vaststikken in de zijnaden en binnenbeennaden.


Aan de voorkant zit op beide pijpen een plooi.



Patroon/Pattern: Scarlet Short,  La Maison Victor
Stof/Fabric: Jan Sikkes

10 opmerkingen:

  1. mooi! en die gulpknopen ziet toch geen kat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Ik denk dat ik net tussen de twee maten in zit. Deze zit net wat strak, maar omdat het stretch stof is, past het wel. Alleen 'tekent' het wat... Ik ga hem zeker wel dragen, misschien wordt hij nog wat ruimer met wassen, dat heb je soms met stretchstof.
      En afvallen/sporten staat nog steeds op de planning :)

      Verwijderen
  3. Van dit stofje hou ik ook, heel vrolijk maar toch stijlvol! Chique gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de winkel twijfelde ik eerst. Maar voor een short kan deze stof goed. Em met een effen shirt erbij staat het leuk.

      Verwijderen