vrijdag 5 juni 2015

Twee keer twee jaar.


Morgen hebben wij twee verjaardagen. Een neefje wordt 2 en een vriendinnetje wordt 2.

Voor het meisje heb ik een jurkje gemaakt uit 'Stof voor durf het zelvers'. Ik koos het simpelste model, maar het heeft mij toch wel wat werk opgeleverd. Ik kreeg de rits er niet goed in. Ik had geen blinde rits, dus koos voor een bijpassende roze rits. Ik heb hem er meerdere keren weer uitgehaald, ik snapte niet waarom het niet goed lukte. Toen ik de jurk eindelijk af had zag ik pas wat ik fout had gedaan. Ik had een te korte rits gebruikt. Eigenlijk moest de rits even lang zijn als het bovenlijfje... Misschien dat ik het daarom niet voor elkaar kreeg.

Dus toen was ik bang dat de jurk niet zou gaan passen. Maar Luuk is ongeveer even oud (hij wordt volgende maand alweer 2). Dus vanmorgen moest Luuk passen. En daar had hij geen zin in :)
Hij had natuurlijk nog nooit een jurk aan gehad, dus hij zat echt te kijken van 'Wat is dat nou?'. Toen hij hem aan had werd hij heel boos en moest het snel weer uit :)

Maar ik kreeg hem er in, dus ik hoop dat het meisje het jurkje ook gaat passen.
Ik vind het jurkje verder wel geslaagd. ziet er vrolijk uit.
Bij gebrek aan dochters en nichtjes krijgt het vriendinnetje zelfgemaakte jurkjes :). Nou ja vorig jaar kreeg ze volgens mij rokjes. Maar nu heeft ze de juiste maat voor de jurkjes uit het boek Stof voor durf het zelvers, dus kon ik daarmee aan de slag :).

Het stofje vind ik erg leuk. Het is blauw met roze bloemen. Het midden van de bloem is groen, daarom koos ik groene paspelband om het geheel wat te breken.

En hier de achterkant (met te korte rits).
Ik heb geen foto gemaakt van de zoom onderlangs. Maar die is afgewerkt met een donkerroze biaisband.

Een van onze neefjes wordt morgen ook 2 jaar. Hij krijgt binnenkort een andere kamer. Mijn schoonzusje vond het wel leuk om een muursticker voor zijn kamer te krijgen.
Ons neefje krijgt van iemand deze raket voor zijn verjaardag. En het leek haar wel leuk als de muursticker daarop zou lijken. Dus ik ben aan het stoeien gegaan met de software van de silhouette cameo en ik heb een raket gemaakt die er een beetje op lijkt.


De sticker is 60 cm hoog.

Verder vroegen sommige lezers nog om een 'aan foto' van mijn nieuwste jurk. Nou hier is de foto (na een dag dragen, dus wel wat kreukels).
Bij mijn figuur staat een jurk met een wijde rok beter, zoals de June dress. Maar ik had gewoon niet meer stof, dus een wijde rok ging het niet worden. Tijdens het lopen kruipt hij wat omhoog, dat is een beetje jammer.


Oh en wat een heerlijk weer vandaag (het regen en onweert nu....). Het was wel opeens heel erg warm! Wij hebben de picknicktafel van de jongens in de schaduw gezet en buiten gelunched.

De zonnehoedjes die ik vorig jaar maakte passen nog steeds :) Ik vind ze zo vrolijk. Luuk heeft ook een zelfgemaakt broekje en shirtje aan. Die passen ook nog! Alhoewel, dat shirtje kan ook best van Koen zijn geweest vorig jaar... Het broekje had ik vorig jaar wel wat ruimer gemaakt, i.v.m. de wasbare luiers, dus daarom past het nu nog denk ik.



En ik heb wat nieuwe (muur) stickers ontworpen voor mijn webwinkel. Ik vind het leuk om nieuwe stickers te ontwerpen en het gaat mij gelukkig steeds beter af. In het begin was het nog zo'n gestoei met de software, maar nu gaat het beter.
Deze uilen muurstickers heb ik in nog meer kleurencombinaties gemaakt, maar hier een paar voor het idee:








7 opmerkingen:

  1. Wat een mooi jurkje geworden, erg mooie stof. Leuke hoedjes ook ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent goed bezig geweest zeg!De uilenstickers zijn tof en de jurk wil ik wel eens op model zien,het neefje gaat 's nachts kunnen dromen over zijn mooie raketten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet of hun dochter op internet mag, misschien een foto zonder hoofd

      Verwijderen
  3. leuke stickers, die bruine met blauwe vleugels lijkt heel erg op die van mijn logo :)
    en geen foto van je zoon in het jurkje? hihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja inderdaad! Ik heb gewoon 1 uil gemaakt en in verschillende kleuren combinaties. Luuk had de jurk al uit voordat foto's mogelijk waren

      Verwijderen
  4. Vind het jurkje erg mooi geworden, hopelijk past het goed en is al het uit halen niet voor niks geweest.
    Je stickers vind ik stuk voor stuk heel erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen