zondag 14 juni 2015

Tutorial borduur-je-muursticker


Benodigdheden:





  1. Zorg dat de ondergrond (muur, deur, raam, kastdeur, spiegel, koelkast, etc.) schoon, droog, stof- en vetvrij is. Als je een muur net geschilderd hebt, is het beter om deze minstens een week te laten uitharden.
  2. Gebruik de waterpas om horizontaal en verticaal een aantal rechte lijnen te tekenen. Doe dit heel licht met potlood. De lijnen gum je na het plakken weer weg. Als je lijnen te dik zijn, dan zie je dit door de lichte kleuren stickers heen.
  3. Pak het patroon erbij en kies een rij uit om mee te beginnen. Plak deze stickers netjes op een potloodlijn (of langs een potloodlijn). Werk vanuit die rij verder.
    Ik heb ervoor gekozen om de kleur roze eerst de doen en hier de basis mee te plakken. Daarna ben ik verder gaan werken met de andere kleuren. 
  4. Gebruik de potloodlijnen om alle kruisjes netjes recht te plakken. 
  5. Als je de kruisjes niet te hard aanwrijft, kun je ze nog loshalen, mocht je fout geplakt hebben. 
  6. Controleer van een afstandje of de kruisjes er goed op zitten.
  7. Wrijf alle kruisjes nog eens goed vast.
  8. Gum de lichte potloodlijnen weg.
  9. Klaar!




Ik heb de kruisjesstickers van 2 cm gebruikt.

Ik heb hem naast een deur geplakt. Dan heb je enig idee van het formaat.


Tip: Op Pinterest staan veel patronen om te borduren en patronen voor strijkkralen, dit zijn ideale patronen om hiervoor te gebruiken.

Edit:
Je kunt de borduur-je-muurstickers ook op statische raamfolie plakken (bijvoorbeeld de folie van Action).
Dan heb je een leuke raamsticker die je ook makkelijk kunt verwijderen en opnieuw kunt plakken. De statische raamfolie bevat namelijk geen lijmlaag.
Je knipt de raamfolie op maat en legt het recht op tafel neer. Eventueel kun je er een papier met rechte lijnen onder leggen, zodat je recht kunt plakken.
Dan plak je de stickers op dezelfde manier als hierboven beschreven in de tutorial.

Hier een foto van mijn eerste raamsticker. De foto is 's avonds met de telefoon gemaakt, ik zal nog een betere foto maken bij daglicht.


7 opmerkingen:

  1. Dat is nu eens tof uit gelegd en nu hebben jullie een nieuw huisdier in huis,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat superleuk zeg!
    Dit ga ik onthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. volgens mij is het ook echt iets voor jou! Vrolijke borduurpatronen of voor je caravan! Ik denk dat ik onze caravan niet zo mag beplakken van mijn vriend.

      Verwijderen
  3. Heel leuk, echt een superleuk idee en heel goed uitgelegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. je kan trouwens ook een aquatrick pen gebruiken of zo een die uit zichzelf vervaagd na een paar dagen, echt leuk, dit ga ik ook doen.

      Verwijderen