donderdag 25 juni 2015

Muurstickers


Ik heb weer een muur geborduurd met de 'borduur-je-muursticker'. Dit keer is het een stukje muur op de overloop. Dit rendier kijkt je recht aan als je de trap op komt lopen.


Ik ben hier wel een tijdje mee bezig geweest. Stukje voor stukje. Kruisje voor kruisje.
Dit is denk ik niet iets dat je achter elkaar door moet plakken. Het komt vrij precies.
Ik houd van patronen en tellen, dus een leuke bezigheid.

Ik heb de kruisjes gebruikt in het grijs, mat metallic zilver, wit, zwart en blauw. 

Luuk heeft ook weer een mooie muursticker. Eigenlijk was dat niet de bedoeling. Ik zou een grote takelwagen snijden voor een van onze neefjes. Ik sneed hem in twee delen van bijna 30 cm hoog. Het tweede deel ging fout en toen had ik niet genoeg vinyl meer. Dus de takelwagen bleef liggen.
Laatst heb ik een nieuwe voorraad vinyl besteld en kon ik weer snijden. En toen sneed ik de verkeerde kleur grijs. Ik had een donkere grijs en een iets lichtere. 
Dus met beide kleuren sneed ik de stukken uit die nog nodig waren en toen had ik twee takelwagens.




Pfff maar het snijden van grote stickers zonder snijmat valt mij best wel tegen! Kleine stickers tot max 30 bij 30 snijd je op een snijmat.
Grotere stickers snijd je zonder snijmat. En dat gaat bij mij vaak fout. Op een gegeven moment trekt het vinyl scheef en dan gaat het mis.



Deze week ben ik een paar keer bij de kringloopwinkels geweest. Ik wilde etagères maken van oud servies. Ik sprokkelde wat bij elkaar, maar ik had niet genoeg dat bij elkaar paste, dus moest ik nog een keer servies kopen. Ik heb nu drie etagères gemaakt. Ze moeten nog op de foto.

De jongens vonden natuurlijk weer speelgoed. Laatst kochten wij al een setje pennetjes die je in een gaatjesmat moet steken (ik weet de naam niet).
En nu vonden we weer een setje, dit keer met grotere pennen.
Ze vinden het erg leuk en het is denk ik ook een goede oefening.


11 opmerkingen:

  1. Leuke muurstickers weer!
    Met dat speelgoed kunnen ze leuke dingen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet dat toen wij op zoek waren naar insteeknoppen deze lastig te vinden waren en jij loopt ze nu zo tegen het lijf! Het is zeker een leuk spel en tegelijk een goede oefening voor de motoriek.
    Ook je borduursel op de muur is weer mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toevallig dat wij ze bij de kringloop vonden.

      Verwijderen
  3. Dat hert is heel mooi gedaan.Wij noemen dat steekparels en mijn kinderen hebben daar ook vaak mee gespeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi borduursel!
    En er zijn extra lange snijmatten ook he ;) Ik heb zo eentje :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die lange mat wil ik ook nog. Maat dan kun je nog niet breder dan 30 cm. Deze auto is ongeveer 50 bij 90

      Verwijderen
  5. Mooi rendier en die auto is gaaf. Ik ga dit zeker niet laten zien aan mijn zoon, hahaha. Maar die kruisjes zijn leuk. Je kunt er oneindig veel mee doen.

    Groet Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen