maandag 29 juni 2015

Domi sweat pants

Gisteren zag ik op het blog van Inspinration twee mooie broeken, de domi sweat pants van Sofilantjes.
Ik vond vooral het model met ronde zakken erg leuk. En ik besloot meteen het patroon te kopen. Ik had de hele week nog niet genaaid omdat ik niet helemaal fit was. Maar ik had meteen zin om ermee te beginnen.
Yesterday I saw the domi sweat pants made by Inspinration. I immediatly loved the one with the round pockets. So I bought te pattern from Sofilantjes

Wij waren overdag niet thuis. Dus het moest 's avonds.
Koen wilde wel graag een broek met sterrenstof en hij vroeg of ik hij hem morgen (vandaag dus) aan mocht hebben.

Dus gisteravond knipte ik twee 3/4 broeken. Een in maat 92 voor Luuk en een in maat 98 voor Koen. De stof is een erg mooie stevige tricot die ik al een tijdje in huis had. Ik wilde niet exact dezelfde broeken maken, dus de ene heeft blauwe boordstof en de andere geel.

I've made size 2 year and 3 year. I've made the 3/4 length pants for both sons. 

Gisteravond kon Koen niet slapen en hij vroeg nog een keer of ik de broek af ging maken. Ja natuurlijk!
Maar vanmorgen weigerde hij! Hij wilde hem absoluut niet aan! "Ik wil geen 3/4 broek aan ik wil een korte broek aan!"
My oldest son doesn't want to wear it...

Dus helaas (nog) geen foto's op model van de broek in maat 98.

Luuk wilde hem wel aan, dus hem kon ik wel fotograferen.
Here are some pictures of my youngest son, he's almost 2 years old. 


De zakken moest je stikken met een zigzagstiksel of sierstiksel. Ik heb helaas geen coverlockmachine, die zou daar ideaal voor zijn. Mijn machine heeft ook maar 14 steken (inclusief de knoopsgatfuncties). Maar ik had wel een siersteek die ik hier wel bij vond passen. En het lukte ook nog in één keer :)

Bij het broekje van Luuk heb ik een sterrenlintje als labeltje gemaakt onder de zak. Bij de broek van Koen zit hij boven de zak.

Luuk blijft nog niet stilstaan en rechtop staan voor foto's, dus betere foto's heb ik niet.


En dit is de grotere voor Koen met blauwe boordstof.




Ik vind het erg vrolijke broekjes geworden, lekker voor op de camping of zo. Ik hoop dat Koen hem binnenkort wel aan wil.

Ik heb nog stof over. Ik twijfelde of ik er nog een bijpassend shirt bij moet maken. Maar ik ben bang dat het dan te druk wordt, of te gauw 'pyjama achtig'. Een effen shirt is beter of niet?
Wat vinden jullie?

8 opmerkingen:

  1. Wat een schattige broekjes geworden! Ik zou bij dit broekje een effen shirt doen, of een effen shirt van een sterretje uit de broek voorzien! Maar bij een spijkerbroekje zou een shirtje van deze stof wel heel leuk staan denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit me helemaal bij Marijke aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk. Effen is inderdaad beter. En je kunt de 3/4 van de oudste altijd nog naar de bermuda lengte knippen toch? Even omzomen en klaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hij kan korter gemaakt worden, maar ik vind hem zo leuk. Ik wacht nog wel even af of hij hem nog aan gaat trekken, en anders maak ik hem nog wel korter.

      Verwijderen
  4. Hij is gaaf geworden die broek! En inderdaad zoals ik verwachte lekker kleurrijk daar houd ik van! Zo fijn dat ze zo snel klaar zijn he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof gemaakt,misschien een t shirt maken met een applicatie van het stofje van de broek erop?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauwww! Heel erg leuk!!!
    Denk dat een effen shirt met een applicatie van deze stof erg leuk is.

    BeantwoordenVerwijderen