zondag 17 mei 2015

June dress voor een bruiloft

Vrijdagavond waren wij avondgasten op de bruiloft van mijn nicht. Ik heb een June Dress gemaakt uit La Maison Victor.

Dit is mijn tweede June Dress. De eerste vond ik bovenaan niet helemaal mooi zitten. Het was wat te ruim. M'n moeder heeft geholpen om het patroon aan te passen. We maakten een V-vorm aan de voorkant, net iets minder diep dan aan de achterkant.
Verder heb ik de plooien ongeveer 8 cm dicht gestikt, hierdoor lijkt het wat slanker.


De stof is een zware stretch stof van Jan Sikkes. Er zit dus geen voering in.
Mijn eerste blinde rits bij de eerste June Dress, was niet bepaald 'blind'. Ik heb vorige week een blinde rits voet gekocht voor mijn naaimachine en nu ging het al iets beter. Ik had alleen witte ritsen, dus hij valt nog wel wat op. Maar ach, dat leer ik nog wel.


Van een dun stofje maakte ik de sjaal. Nou ja 'maken'  ik knipte het op maat en werkte de rand af met de lockmachine :)





En dit mooie 'huis' is de bed and breakfast waar wij dit weekend verbleven. De Rieten Deken in Ommen. Het was net open. Het was erg mooi en luxe! Er waren drie kamers. Wij zaten boven bij de dakkapel rechts.
Voor het eerst twee nachten zonder Luuk. Dus voor het eerst in bijna 2 jaar een weekend samen weg. Heerlijk!
Luuk slaapt pas sinds een paar weken bijna iedere nacht door, dus hij mocht uit logeren. Samen met Koen logeerde hij bij m'n ouders en het ging heel goed. Hij sliep de hele nacht en werd pas om 7.30 wakker! Ook 's middags sliep hij meer dan een uur en dat doet hij ook bijna nooit.


Voor het bruidspaar etste ik een glas dat gebruikt kan worden met bijv. een kaarsje erin. Hun namen en de trouwdatum staat er op.

Ook maakte ik nog een klokje met de namen en de trouwdatum.


6 opmerkingen:

  1. Mooie jurk,leuke cadeaus en toffe locatie voor een B&B vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw super mooi jessie!! Staat je prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die staat je beeldig!
    ik moet die ook nog steeds eens maken ....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij staat super en wat een goede tip van het sluiten van die plooien!

    BeantwoordenVerwijderen