woensdag 5 november 2014

Lady Skater Dress


Gisteravond heb ik tweemaal de Lady Skater Dress gemaakt.
De eerste stof kocht ik eigenlijk voor een zomerjurk, maar daar was ik niet meer aan toegekomen. Ik heb vreselijk veel stof, dus ik ga maar eens wat stofjes 'wegwerken'.
Ik had niet genoeg stof voor een jurk met lange mouwen, dus werden de mouwen kort. Leuk voor volgende zomer of nu met een vestje erover.


Ik heb dit keer de halsboord doorgestikt, dat had ik bij de vorige 3 niet gedaan, maar dit vind ik toch mooier.

Het is een soort digitale fotoprint met vrolijke bloemen. De stof heb ik op de markt in Groningen gekocht (Stoffenhandel Henkie).
Ik vind het alleen wel jammer dat het een hele dunne tricot is, dat is minder fijn om te naaien.


De tweede jurk werd wel een lange  mouwen versie. Deze stof kocht ik ook op de markt, maar dan als coupon.
Alleen met zulke lichte stof,  krijg ik zo snel een 'pyjama gevoel'.


De Lady Skater Dress is niet moeilijk om te maken. Bijna alles kan met de lockmachine, alleen voor het doorstikken van de hals en voor de mouwzomen en de onderzoom gebruik ik de naaimachine.
De zoom onderaan heb ik gewoon enkel gestikt, dus niet met de tweelingnaald. Deze jurk is wijd genoeg, dus een tweelingstiksel is niet nodig voor de rekbaarheid.



4 opmerkingen:

  1. Ik vind de tweede juist super mooi! Hij moet wel mooi vallen natuurlijk ook met zo'n dun stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de 2de absoluut geen pyjama gevoel hebben. Héél mooi!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt!
    De eerste (met fotoprint) heb ik aan, zit heerlijk :). Die grijze zal ik komend weekend dragen met een feestje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allebei heel mooi geworden! En het tweede jurkje, absoluut geen pyjama-gevoel hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...