zondag 2 november 2014

Kaptrui en applicaties


Deze kaptrui heb ik al even geleden gemaakt, hij wachtte alleen nog op een applicatie. En dat duurde even. Het patroon komt uit Stof Voor Durf Het Zelvers.
Steeds geen zin om de cameo aan te sluiten. En toen ik het wel deed ging het mis. Ik wilde een autobus snijden uit zilverkleurige flexfolie (net als bij deze Ole). Maar het mesje ging er niet goed doorheen.
Later heb ik het nog een keer geprobeerd met een nieuw mesje en andere instellingen, maar weer kreeg ik het niet voor elkaar. Dus legde ik het weer opzij.
Tot vrijdag, toen moest ik nog iets anders uitsnijden, dus heb ik maar gekozen voor lichtblauwe flexfolie en een andere afbeelding.
Koen vindt namelijk alle voertuigen wel prima.



De kaptrui heb ik gemaakt van een dikke tricot / dunne joggingstof. Ik weet niet zo goed hoe ik die stof moet omschrijven. Het is heerlijk zacht en blijft heel mooi in de was. Ik heb de stof ook gebruikt voor deze Ole. De stof kocht ik een keer op een Stoffenspektakel. Helaas is de stof nu op.

Ik had niet meer genoeg stof over voor de binnenkant van de kap. Dus koos ik voor een blauwe tricot.
Ik vond het dan wel leuk om voor het doorstikken ook lichtblauw garen te gebruiken.


Ik heb de halsopening iets wijder gemaakt, omdat Koen bij de vorige kaptruien wat moeite had om z'n hoofd er door te doen.

Verder heb ik nog een dinosaurus uitgesneden uit flockfolie en op dit gekochte shirt gestreken. Dit was een cadeau voor een jarig neefje.

M'n naaimachine is maandag weer gemaakt, dus ik kan weer naaien. Ik ben bezig geweest met m'n eerste Cisse van Zonen09. Maar die is nog niet klaar. Ik heb aardig wat los moeten tornen (bijna alles wel een keer) en heb wel even zitten prutsen. Nu moet ik alleen de zomen nog onderaan de broekspijpen.
Verder ben ik bezig met een Theo, ook van Zonen09. De Theo past dan bij de Cisse.
En er is al stof in huis voor nog een Cisse, Theo en een Lars. Lars is ook van Zonen09 en heb ik ook nog nooit gemaakt.

En ik ben nog bezig met nieuwe jurkjes voor mijn webwinkel www.stipjesendatjes.nl en er liggen vast wat geknipte jumpsuits klaar die nog in elkaar moeten.

Nog genoeg te doen dus :)

Oh en ik heb nog zoveel ideeën, maar helaas tijd te kort.
Normaal naai ik meestal 's avonds als de jongens slapen. Maar de jongste is al een week ziek (nu vooral nog verkouden/snotterig/hoesten). Hij heeft een paar hele slechte nachten gehad, dus wij ook.... En dan ben ik te moe om 's avonds nog te naaien.

2 opmerkingen:

  1. Ik denk dat de benaming zomerjogging is. Iets steviger dan tricot en iets dunner dan jogging.
    Heb ik ook al gekocht op het stoffenspektakel maar dacht dat je het ook kon bestellen bij herberttextiel.nl.

    De blauwe flockfolie op de kaptrui past er perfect bij!

    Veel beterschap voor je zoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! zomerjogging dus, dan kan ik daar eens op zoeken. Het heeft inderdaad niet zo'n binnenkant zoals joggingstof, maar het is echt dikker en steviger dan tricot.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...