maandag 3 november 2014

Dadel-noten-chocolade-reep

Gisteren (koopzondag) kocht ik een reepje Nakd cocoa orange bij de Tuinen. Het is een 'raw' reepje met dadels, cashewnoten, rozijnen, cacao en een natuurlijk aroma. Ik had nog nooit zo'n reepje gehad, maar het was erg lekker.

Ik kom op Pinterest wel eens recepten tegen van 'raw' repen. Alleen niet één die er veel op leek.

Dus ik heb zelf maar wat bedacht. Het resultaat is lekker, maar lijkt niet echt op het reepje dat ik gisteren had.



Ingrediënten:
Bereidingswijze:

  • Wel de ontpitte dadels in heet/kokend water. Dit doe ik zodat ze straks makkelijker te malen zijn.
  • Mix de dadels, rozijnen, honing, notenpasta en kokosolie tot een 'prutje'. Ik doe het met een staafmixer, maar dat kan hij niet zo goed aan.
  • Voeg daarna de noten en cacao toe. Ik heb geen keukenmachine dus ik doe het met een staafmixer.
  • Je krijgt een soort dik beslag (erg dik).
  • Doe het bakpapier in het bakblik (ik gebruikte een cakeblik). Doe het 'beslag' in het bakblik en duw dit aan met de achterkant van een lepel.
  • Zet dit nog ongeveer een uur in de koelkast (of even kort in de vriezer).
  • Dan kun je er repen of blokjes van snijden.
Bewaar de blokjes of repen in een afgesloten bakje in de koelkast. Je kunt het een paar dagen bewaren (als dat lukt...).

Peuter en ik hebben net twee blokjes gegeten. We vonden het allebei erg lekker. M'n zoontje vroeg zelfs om meer. Normaal krijgt hij geen losse noten, dat vind ik nog een beetje eng, maar in zulke repen kun je goed noten verwerken en zo krijgt hij toch noten binnen.




1 opmerking: