donderdag 23 oktober 2014

Zo Geknipt!2 en mijn nieuwe hobbykast


Vandaag ontving ik het boek Zo Geknipt! 2. Het was een bedankje voor het testen van een patroon. Ik schreef al eerder dat ik 1 van de testers was. Ik maakte een baby/peuter hemdje.
Als bedankje kreeg ik laatst al 2 toegangskaarten voor een boekenbeurs in België. Maar ik woon in Noord-Nederland, dus die kaarten heb ik weggegeven.
Ik had niet verwacht dat er nog een bedankje zou komen. Laatst ontving ik een e-mail met het bericht dat we ook nog het boek kregen.
Erg leuk dus!
En achterin het boek, bij het dankwoord, stond mijn naam :). Ok, niemand weet natuurlijk wie 'Jessie' is. Maar wel grappig om in een boek te staan.


Mijn naaimachine wacht nog steeds op de monteur. Maandag komt hij langs en als het goed is wordt de naaimachine dan in zijn busje gemaakt en heb ik hem dan meteen dus weer terug.
Maar dan heb ik al 1,5 week niet kunnen naaien.
En het is nog wel KCW oftewel Kids Clothes Week. Een week waar veel bloggers aan mee doen. Iedere dag een uur (of langer natuurlijk) naaien voor je kinderen. Ik was van plan om Theo, Cisse en Lars van Zonen09 te maken.
Ik heb al wel vast 2 Theo's geknipt klaarliggen.
Verder heb ik veel kledingstukken geknipt voor de webwinkel. Ik heb nieuwe jurkjes getekend, die ik graag wilde maken. Maar dat kan niet helemaal met de lockmachine, ik heb eerst de naaimachine nodig. Dus er liggen een paar geknipte jurkjes klaar. En nog wat geknipte jumpsuits.

Wat ik wel kon maken, zijn deze mutsjes. Die zet ik met alleen de lockmachine in elkaar.


Verder ben ik eindelijk weer begonnen met de CAL (Crochet Along). Ik ben nu bij week 16 van de 41. Ik lig dus nog hopeloos achter. Maar ik ben wel een keer opnieuw begonnen, dus ik had al verder kunnen zijn.

En nog een projectje 'hobbykast'. Ik heb helaas geen hobbykamer. Dus beneden in de woonkamer stonden allemaal boodschappentassen met stof en materialen. Dozen met patronen en nog veel meer spullen. Niet handig! Helemaal niet overzichtelijk. Ik kon nooit wat vinden.

Nu heb ik een Kallax Ikea kast gekocht (Voorheen Expedit). Zo'n kast met 16 vakken.
Ik heb alle patroonbladen en boeken en losse patronen gesorteerd. Alles in kartonnen tijdschriftenbakken van Ikea. Met de silhouette cameo heb ik de namen en/of logo's uitgesneden en erop geplakt. Zo kan ik in één overzicht zien welke bak ik moet hebben voor welke patronen.





3 opmerkingen:

  1. En nu maar hopen dat de hresteldienst je machine kan maken zodat je er weer in kan vliegen met naaien!Wel tof af gewerkt je kaften.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat je naaimachine het nog steeds niet doet, gelukkig kon je de mutsjes wel maken die zijn echt schattig!
    Vakkenkast super makkelijk en je kan er veel in kwijt, leuk zo je mappen gepimpt en mooi overzichtelijk.
    Heb zelf stoffen manden erin ook super handig!

    BeantwoordenVerwijderen