vrijdag 10 oktober 2014

Zo geknipt! 2 - Baby- en peuterhemd getest


Wie Zo Geknipt! 2 volgt op Facebook kan de hele week al sneak previews zien van het nieuwe boek. Ik ben één van de testers van dit boek en ik mocht het baby/peuterhemdje testen.  Best spannend, want ik heb alleen nog maar een paar overhemdjes voor Koen gemaakt (de Theo van Zonen09 en de Apple uit de Ottobre).

De inhoud van de rest van het boek was voor mij tot deze sneak-week ook een verrassing. Ik kreeg alleen de patroonbladen waar dit hemdje op stond en de werkbeschrijving. Natuurlijk stonden er ook andere patronen op het blad, maar daar kon ik niet heel veel aan zien. Uit de namen van de patronen kun je namelijk niet altijd achterhalen wat het is. Dus ik volg ook de Facebookpagina van Zo Geknipt! 2 en kijk een paar keer per dag.

De werkbeschrijving kreeg ik al per e-mail,  dus die kon ik meteen doorlezen. De post liet even op zich wachten (maar het moest ook helemaal naar Noord-Nederland).

Ik heb materiaal gebruikt dat ik al in huis had. In plaats van drukknoopjes die je erin slaat met een hamer, heb ik kamsnaps gebruikt.



De kamsnaps zitten aan de binnenkant en aan de buitenkant zitten 3 gewone knoopjes.

Toen ik met het hemdje bezig was, zag ik er ook gelijk wel een jurkje in. En tijdens de sneak-week kwam ik erachter dat er ook een jurkje in stond.




Ik heb het hemdje voor Luuk gemaakt. De volgende keer maak ik een maatje groter.
Hij heeft het hemdje met Koen zijn verjaardag aangehad (vorige week).
Toen was het niet heel warm, dus heb ik er een romper met lange mouwen onder gedaan, dat kan ook prima. Dan is het hemdje ook in het najaar te gebruiken.


Hier nog wat foto's op een beweeglijk model. De foto's hieronder zijn een paar weken geleden gemaakt, toen het hemdje net af was.
Luuk kreeg toen wel tandjes, dus was enorm aan het kwijlen (let niet op de natte vlekken).


De achterkant vind ik erg leuk, met de 'boog'.


Het staat wel netjes hè? Zo'n hemdje bij een dreumes.





Bewijs: Luuk was aan het kwijlen :)


7 opmerkingen:

  1. Oh die tandjes en die kwijl,ik ben zo weer terug in de kinderen hun tandjes tijd ;-) Mooi gemaakt.Ga ik ook eens proberen als het boek uit komt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk geworden het staat Luuk goed!
    Kijk uit naar het boek van wat ik gezien heb bij de testnaaisters staan er leuke dingen in!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, staat goed! Ben benieuwd naar het boek, heb hem al gereserveerd...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...