zondag 26 oktober 2014

Gezondere 'Heksenkaas'

Kennen jullie Heksenkaas? Ik heb het maar twee keer gekocht. Het is erg lekker, maar er zit veel 'troep' in. Zie hier voor de ingrediënten.

Ik heb vandaag zelf geprobeerd een variant hierop te maken.

Ik gebruikte de volgende ingrediënten:

  • 2 kuipjes naturel roomkaas (gewoon de volle, dus geen light versie)
  • een paar eetlepels biologische mayonaise
  • heel fijn gesneden prei (lichtgroene gedeelte)
  • knoflook (naar smaak, ik heb een paar teentjes gebruikt)
  • verse peterselie heel fijn gesneden (ik had een klein plantje in een pot en heb een groot deel gebruikt).
  • beetje zout
  • honing (naar smaak)
  • beetje citroensap
De ingrediënten door elkaar roeren en vervolgens in een afgesloten bakje in de koelkast zetten. Dan trekken de smaken er nog even lekker in.

Lekker met komkommer of ander rauwkost of op een toastje/broodje/rijstwafel (als je dit eet).






1 opmerking:

  1. Hi! I would like to share your recipes on Volrecepten.nl. Adding your blog will make your content available to our users and send you some additional traffic. To have a better visibility and compare the number of visits of your blog with other popular Dutch sites, install the myTaste widget.
    You can add your blog from the main page in the Top Blogs section (Food blogger? Sluit je!).
    Hope to see you there soon :)

    BeantwoordenVerwijderen