woensdag 23 juli 2014

Verjaardagsjurk iets te laat af


Ik heb voor het eerst een jurk gemaakt van katoen. Normaal maak ik altijd tricotjurken. Dus dit was even wat anders.
Ik wilde eigenlijk een jurk met een wijde rok maken (halve cirkel), maar ik had maar 2 meter gekocht (bleek 1,85 te zijn...) en voor de 'wijde rok jurk' had ik 2,5 meter nodig.

Dit patroon komt uit een Knipmode van mei 2006. Ik heb de rok iets wijder gemaakt.
Oude knipmodes hebben nog van die moeilijk ontcijferbare patroonbladen (de nieuwere zijn duidelijker). Dat is best wat werk met overtrekken. En ik had verkeerd gekeken en maat 40 overgenomen i.p.v. maat 42 (en ook al geknipt!!!). Oeps!
Dus de naadwaarde maar iets kleiner gehouden.


Onderlangs heb ik een roze kant sierrand gestikt. Die kwam vandaag pas met de post binnen, dus nu is de rok af (en afgelopen weekend hebben wij Luuks verjaardag gevierd).


In het patroon staat dat je er een lint op moet stikken. Maar ik had geen lint in huis en ik vond het zonder lint ook wel leuk.
Dit brede lint hoort bij een andere jurk en staat er ook wel leuk bij.


Voor deze jurk heb je eigenlijk een blinde rits nodig, maar die had ik niet in huis. Vorig jaar kocht ik een doos met 500 ritsen en ik heb daar maar een rits uitgehaald. Het was eigenlijk een deelbare rits, maar ik heb hem gewoon vast gestikt onderaan.

Ik heb nog nooit een rits in een kledingstuk gezet, alleen in een slaapzak en een paar keer in een tas / ritstasje. Dus heel netjes is het nog niet.


Ik zal de jurk binnenkort even passen en 'aan foto's ' maken.

5 opmerkingen:

  1. Volgens mij is deze jurk toch geslaagd hoor!We wachten op de aan foto's.Het weer is er in elk geval geschikt voor.
    Zelf heb ik nog geen kleedje genaaid,naai nog maar sinds april en moet nog veel leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is die mooi! Precies een model waar ik vanavond naar op zoek was. Je rits is ook supergoed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi jurkje en het kantje maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen