dinsdag 17 juni 2014

Recykleren

Een tijdje geleden maakte ik van allemaal kleren van een vriendin, kleren voor haar babydochter.
Inmiddels is deze baby een dreumes geworden. Ik zou een jurkje maken van een stofje die haar moeder had uitgezocht. Ik gebruikte de Zwergenverpackung van Farbenmix. Ik vond het alleen niet zo mooi worden, echt een heel wijd model.

Dus maakte ik last minute nog een ander jurkje uit een rokje van haar moeder. Ik gebruikte een patroon van de Droomfabriek.


Ik kreeg het jurkje niet in z'n geheel mooi uit de stof (van het rokje). Dus heb ik de panden in tweeën geknipt. Om de naad te verbergen heb ik er een lintje op gestikt.


Verder gebruikte ik nog een gehaakt roosje en wat lintjes. De schouderbandjes sluiten met knalroze kamsnaps.

Ik hergebruikte ook de voering van het rokje. Maar dat had ik beter niet kunnen doen. Wat een dunne glij stof!

Verder had ik al een rokje gemaakt van allemaal lapjes.


Deze rokjes zijn ook in verschillende maten te koop in mijn webwinkel. (en er liggen nog 12 exemplaren die bijna af zijn... maar ik heb wat andere projecten die even voorrang hebben).

Nog een 'teaser'foto voor een swap:


5 opmerkingen:

  1. Leuk om die kleine kleertjes te maken hè? Ik vind dat je mooie dingen laat zien. Daar zal je vriendin vast blij mee zijn :-)
    Of eh…. eigenlijk haar kleine meisje natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik vind het erg leuk om baby- en kinderkleding te maken. bedankt!

      Verwijderen
  2. Ik vind het jurkje helemaal geslaagd! Dat is nu het mooie van recycleren, dat je je creativiteit inzet voor een mooi eindresultaat en dat is hier zeker gelukt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi jurkje geworden en leuk dat je stof van kleding van haar moeder hergebruikt, het gehaakte bloemetje maakt het geheel helemaal af!
    Rokje ook leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen