dinsdag 10 juni 2014

Nieuwe stofjes en caravan pimpen

Laatst vertelde ik al dat wij een caravan hebben gekocht en dat ik daar wat dingen aan wil veranderen.
Afgelopen weekend hebben wij de caravan gehaald en schoongemaakt. Het viel eigenlijk nog best mee. De kussens en gordijnen zijn wel erg lelijk, maar de kastjes zagen er nog best goed uit. Ik heb alleen de lade in het keukentje beplakt met plakplastic. Ik had 4 rollen van 2,5 meter (Action) gehaald voor het beplakken van de binnenkanten van de kastjes, maar dat was helemaal niet nodig.

Deze foto is met de Ipad gemaakt, dus niet heel duidelijk. De andere foto's zijn met een camera gemaakt, die volgens mij nog in de auto ligt, dus die foto's volgen later.


De aqua stof met witte stippen en bloemen ga ik gebruiken voor het bekleden van alle kussens.

Deze lelijke gordijnen zijn voor de voortent. Die wil ik niet gebruiken. Dus heb ik een aqua blauw geblokte stof gekocht op de markt.

De blauwe blokjes stof ga ik gebruiken voor de gordijnen van de voortent. Ik weet nog niet wat ik ga doen met de gordijnen van de caravan. Eerst maar eens zien hoe het eruit ziet met de nieuwe kussens en dan kijken welke stof ik ga gebruiken voor de gordijnen van de caravan.
 
Ik heb ook nog stofjes gekocht voor kleren voor de jongens. Katoen dit keer (geen tricot), dus het worden overhemdjes en zonnehoedjes.
 





Vergeten jullie de facebookwinactie niet? kijk op https://www.facebook.com/stipjesendatjes



 
 

12 opmerkingen:

  1. Leuke stofjes! Je jongens gaan er weer mooi uitzien! En met de caravan komt het vast goed! Wij willen er in de toekomst ook 1 aanschaffen. Maar het is toch een flinke uitgave. Waarschijnlijk zal het volgende zomer zijn. Vakantie voor dit jaar in geboekt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben ook wel even moeten zoeken naar een betaalbare. We wilden graag 1 met stapelbed, maar dat was (in onze prijsklasse) niet te vinden. Nu dus nog even uitzoeken hoe /waar ze gaan slapen

      Verwijderen
  2. Wow, die piratenstof wat onwijs leuk!
    Hoe is het verder met jou, de borstvoeding en je zoontje?
    Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja leuk he?
      Het gaat eigenlijk best 'goed'. Luuk (de flesweigeraar) heeft in een maand flesvoeding uit de fles leren drinken. Dat hadden wij nooit verwacht. Het is nog wel zoeken naar de hoeveelheden. Eerst dronk hij echt maar 40 cc, maar nu kan hij wel 150 a 200 drinken. We geven hem wel minder per keer, anders komen we niet uit. Borstvoeding mag natuurlijk onbeperkt, maar flesvoeding niet. Zonder fles krijgen we hem snachts niet in slaap, en een klein flesje is niet goed (dat vindt hij te weinig), dus nu krijgt hij ''s nachts flessen met meer water dan naar verhouding zou moeten. Hij eet nog niet geweldig bijvoeding, maar het gaat wel steeds beter (zolang het maar niet grove stukken zijn, maar fijn gepureerde hapjes).
      Laatst heeft hij 3 avonden de hele avond geslapen en die nachten werd hij maar 1 keer wakker. Dus wij dachten dat het slapen eindelijk goed ging, maar toen kwamen de eerste tandjes eraan :) Dus nu weer even wat minder 's avonds en 's nachts.
      Ik ben nu ruim een week gestopt met borstvoeding, nog wel lastig af en toe. Omdat je dat nu niet meer als troost kunt geven en ook omdat Luuk heel goed weet waar hij altijd dronk.

      Ik ben vorige week naar het ziekenhuis geweest (een paar dagen nadat ik gestopt was met voeden). De bloeduitslagen waren heel goed. De FT4 was 11,1 dat was zelfs iets te laag. Ik zou eerst PTU moeten slikken (omdat die in lage dosering met BV mag) en daarna overgaan op Strumazol en Thyrax. Maar nu moet ik PTU blijven slikken en dan 2 ipv 3 pillen. Ik 'doe het blijkbaar' al heel goed op de lage dosering PTU.

      Ik was natuurlijk blij dat de waarde zo gedaald was (van 36 naar 11,1), veel klachten zijn nu weg (hartkloppingen, duizeligheid, trillende handen, etc.). Maar toen dacht ik wel even: ben ik nou 'voor niks' gestopt met voeden? Want die andere medicijnen heb ik blijkbaar niet nodig. Maar we laten het toch maar zo. Je weet niet of de waardes weer gaan stijgen en Luuk is net helemaal gewend aan de fles, en om dat nou weer helemaal terug te draaien.... met ptu kreeg hij natuurlijk ook steeds wat medicijnen binnen via de BV en nu niet.

      Over een paar weken moet ik weer bloedprikken en dan kijken ze of 2 pilletjes inderdaad goed is, of dat ik er weer meer (of minder) moet gaan slikken.

      Verwijderen
    2. Wat een goede berichten! Ik dacht idd ook even of je miss voor niets gestopt was, maar je weet idd niet wat de waardes gaan doen.
      Wel fijn dat je je een stuk beter voelt en dat Luuk ook de fles accepteert.
      Ik hoop van harte dat het goed blijft gaan met jou en de rest van je gezin!
      Groetjes Marjolein

      Verwijderen
  3. Leuke stoffen en kleuren heb je uitgezocht voor de caravan!
    Dat zal zeker opknappen, ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Mooie stoffen voor de jongens ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend leuk project om zo beetje bij beetje je caravan op te knappen.
    Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat maken voor je jongens uit al die stofjes!
    Veel naaiplezier.
    P.s. Ook goed om te lezen dat het zo al een stuk beter met je gaat, hopelijk blijft dat zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig project zeg, die caravan! Dan maak je het ook echt van jezelf met je eigen stofjes... heerlijk vrolijk wordt dat!
    Fijn te lezen dat het zoveel beter met je gaat! FT4 van 11,1 is idd aan de lage kant... heb je daar geen last van? Waarschijnlijk is je FT3 goed. Lijkt me inderdaad heel dubbel gevoel dat Luuk nu volledig over is op de fles en jij die andere meds toch niet nodig lijkt te hebben. Wel super dat hij zo goed overgestapt is. Ik hoop op meer lange nachten voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee of ik daar last van heb, ik ben nog niet de oude. (dat kon volgens de arts wel een half jaar duren). Ik ben in ieder geval blij dat een paar klachten weg zijn.
      FT4 en TSH wordt steeds gemeten. FT3 niet, dus geen idee.

      Ja wij hopen ook heel erg op betere nachten. Dan voel je je sowieso een stuk beter.

      Verwijderen
  7. HayHay!
    Prachtige stofjes!
    Die blauwe met rozen lijkt op de mijne :-)
    Succes met het opknappen en fijn dat het nu weer wat beter met je gaat (las de bovenstaande reacties).
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen