vrijdag 20 juni 2014

Koen, Ole en Jacob

Ik plaatste woensdag al een bericht over de Zonen09 wedstrijd met mijn inzending 'Theo'.
Ik kocht echter ook het patroon 'Ole'. En ik besloot toch om die ook nog te maken.

Gisteren ben ik begonnen. Tussen de bedrijven door heb ik hem in elkaar gezet. Aan het eind van de middag was ik ermee klaar. Toen besloot ik dat ik na het eten nog even mijn silhouette cameo zou gebruiken om hem te 'pimpen'. Ik had al helemaal bedacht hoe ik dat wilde doen, met streepjes alsof het naaistiksels zouden zijn.

Dus toen de kinderen op bed lagen ging ik aan de slag. Ik tekende stippellijnen in het programma voor de silhouette. Ik maakte ze wat breder en ging snijden. Maar toen.... hij sneed gewoon enkele lijnen en geen kleine rechthoekjes. Gelukkig was daar de facebookgroep voor hulp. Iemand reageerde vrij snel op mijn vraag en ik kon weer verder.
Ik had 2 vellen (ongeveer A4) zilverkleurige flexfolie. Dus het mocht niet te vaak mis gaan. Hij sneed niet goed, dus uiteindelijk heb ik alle snijlijnen met de hand nog 'nagesneden'. Ik was tot na middernacht bezig.
Met het strijken vielen een paar 'streepjes/stiksellijnen' eraf. Vanmorgen heb ik weer nieuwe lijntjes gesneden en die er nog tussen gestreken.

Ik denk dat ik met het maken van de applicaties langer bezig ben geweest dan met het knippen en naaien van Ole...
Ik had beter echte zakken kunnen stikken...

Het naaien van Ole viel mij mee, het was fijn dat er weer zo'n duidelijke omschrijving bij zat. Het lastigste vond ik de boord onderlangs. Ik heb een paar keer moeten lezen wat ik moest doen, maar gelukkig zaten er foto's bij.
Toen ik het vest door het keergat ging keren, kwam ik erachter dat ik beide mouwen niet goed gedaan had. Als je een omkeerbaar vest maakt (wat ik al vaker heb gedaan), moet je de mouwen op een bepaalde manier over elkaar schuiven en dan stikken. Maar beide mouwen zaten gedraaid! Ik kon het dus weer lostornen.

Maar uiteindelijk is het gelukt! Ik ben erg blij met het eindresultaat. Wij vinden de effen kant met de auto achterop het mooiste. Koen ook. Want toen ik hem wilde omdraaien werd hij boos: nee ik wil auto aan! Dus ik denk dat die kant het meeste gedragen gaat worden.

Het maken van foto's was dit keer nog lastiger dan de vorige keer (Bij Theo), want Koen is niet helemaal fit. Hij keek op veel foto's zielig. Gelukkig heb ik vanmorgen 100 foto's gemaakt en had ik genoeg te kiezen.

Hier de foto's :

Ik koos voor de versie met kraag:


Op de achterkant staat een zilverkleurige retro auto. Met daaromheen een soort 'stiksel'
Alle lijnen van de auto en de stiksels heb ik met de hand na gesneden, omdat het apparaat het niet goed gedaan had en ik geen zilverkleurige flexfolie meer had.


Op de ellebogen heb ik ellebooglapjes gemaakt. Deze zijn ook 'nep' en dus van flexfolie gemaakt.
Vanmorgen heb ik nog een paar streepjes moeten snijden, omdat bij beide kanten een paar streepjes ontbraken.

Aan de voorkant zit een borstzakje met een 'knipoog' naar Theo, het driehoekje :)

En er zitten twee nepzakken op (rechthoeken).


Ik vind de kraag heel mooi vallen.


Nog een keer het borstzakje met driehoekje


De andere kant: vliegtuigjes.





15 opmerkingen:

  1. Wat een werk heb je eraan gehad, maar het resultaat mag er zeker zijn, heel leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie versie !! De origineelste die ik tot nu gezien heb. Veel succes met de wedstrijd !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt? dankje! Ik vind er zoveel mooie exemplaren tussen zitten. Met paspel en zo.
      Deze Ole was 'voor als ik nog tijd zou hebben'. En ik had niet veel materiaal in huis. Dus moest ik wel even creatief zijn.

      Verwijderen
  3. Heel mooi! Ik vind de vliegtuigjeskant ook heel geslaagd hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superknap! Ik vind de kant met de auto het mooiste

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En gelukkig dat je deze toch nog op tijd had gemaakt en ingezonden :-)
    Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa bedankt! Ik ben helemaal blij, dit had ik echt niet verwacht! Maar super leuk!

      Verwijderen
  6. Hoe heb je de stippellijn gekregen mijne snijd ook alleen enkel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe heb je de stippellijn gekregen mijne snijd ook alleen enkel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet dan iets selecteren, buitenrand snijden of zo. Ik weet de precieze naam niet meer.

      Verwijderen