donderdag 24 april 2014

Zomerjurk

Ik heb voor het eerst een kledingstuk uit de Ottobre gemaakt voor mijzelf. Ik had al eens gelezen dat ook de volwassen maten groot vallen (net als de kindermaten).
Dus ik nam maat 40 en heb hem bij de heupen iets breder gemaakt. Ik heb de jurk gisteravond even snel gepast (over een spijkerbroek) en volgens mij zit hij prima.

De stof schijnt alleen erg door! Dus een legging eronder en een hemdje denk ik.
Ik kocht deze stof op het stoffenspektakel, het is een paneel. Dit jurkje lukte net.
Het is alleen een erg dunne/flubberige stof. Het werkt niet fijn! Ik heb de halsbies losgetornd, maar dat was bijna niet te doen met deze stof.
Ik denk dat ik deze jurk met dikkere tricot sneller af zal hebben, ik ben er nu vrij lang mee bezig geweest.

Het patroon komt uit de Ottobre 2/2014.


Ik heb er ook even verschillende bolero's bij gehouden (ze waren niet gestreken, dus wat kreukelig). De roze vind ik er mooi bij passen.



Verder bedankt voor de leuke reacties op mijn jas en op mijn facebook pagina.
De facebookpagina van Stipjes en datjes heeft nu ook 'likes' van mensen die ik niet 'in het echt' ken. Leuk!
Ik ben gisteren bij de Kamer van Koophandel geweest, dus ik heb inmiddels een KVKnummer en een BTWnummer.
Bij de bank heb ik een aanvraag gedaan voor een zakelijke rekening. Daarna moet ik nog iDeal regelen. En daarna gaat de webwinkel online.
Ik krijg al leuke reacties, dus ik heb er zin in!

6 opmerkingen:

  1. Leuk model jurkje en de stof vind ik echt supermooi.
    Vervelend dat het zo moeilijk naaide maar het ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, het stofje is ook super. Uit welke ottobre komt het patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat staat in de tekst :)
      Het patroon komt uit de Ottobre 2/2014.

      Verwijderen