vrijdag 28 februari 2014

Ik heb hem: De Silhouette Cameo !!! :)


De Silhouette Cameo stond al maanden bovenaan mijn verlanglijstje (eind maart ben ik jarig).
Het is een duur apparaat, dus ik wilde wachten tot na mijn verjaardag en hem dan kopen. Maar toen was daar opeens een groepsaankoop met 40 euro korting.

Dus heb ik hem alvast gekocht.

Gisteren is hij bezorgd en ik ben er meteen mee aan de slag gegaan. Ik ben niet heel goed met tekenprogramma's (ik ken alleen paint...), dus de software moet ik nog leren kennen. Iemand was zo aardig om voor mij een tutorial te schrijven over hoe ik een willekeurige afbeelding kan aanpassen tot een snijbestand. Ik heb de aap op de fiets (zie fotos hieronder) aangepast en er een snijbestand van gemaakt.

Gisteravond heb ik een aantal applicaties uit flockfolie en flexfolie gesneden en er 6 shirts mee gepimpt.

Het is best wel even wat werk, ik moet alles nog leren. Er zijn veel verschillende instellingen. Ook het mesje moet je voor alle materialen weer anders instellen. Maar de resultaten zijn mooi!


De Silhouette Cameo kan allerlei materialen snijden:
-flockfolie en flexfolie (kun je op kleding strijken)
-raamstickers
-muurstickers
-autostickers
-papier
-karton
-stof
-materiaal om stempels mee te maken
-en vast nog wel meer

Je kunt er bijvoorbeeld ook cadeaudoosjes mee maken.
Ik heb al heel wat inspiratie 'gepint' op pinterest.




Deze tractor met kar is best klein. Hij kan hele fijne lijntjes snijden.
Het 'pellen' is dan wel even wat werk. Alle delen die je niet nodig hebt moet je eraf 'pellen' dus ook de kleine rondjes in de wielen en zo. Dat wat je wilt strijken moet blijven zitten op de mat.






Ik heb er gelijk een hoes bij besteld. Natuurlijk in mijn lievelingskleur :)


En met mn verjaardag? Dan vraag ik gewoon allemaal leuke accessoires voor het apparaat. Er zijn ook pennen die je erin kunt zetten en dan kan hij tekenen/schrijven.

Wordt vervolgd....

18 opmerkingen:

  1. Ohhh,ben jaloers op je, staat hier ook op de verlanglijst!
    Leuke dingen heb je er al mee gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig he? Leuke applicaties heb je al gemaakt! En je wordt echt steeds handiger met het tekenprogramma hoor! Je knullen maar met die originele shirts

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk! Ik ben stiekem een beetje jaloers ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ey! De mijne is bestelt :) dus ik kijk er ook naar uit.
    Is het te doen om zemf uit te zoeken hoe alles werkt? Of is iemand die wat uitleg kan geven of een tutorialleke kan geven belangrijk? Of nog andere belangrijke dingen om op te letten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed de handleiding lezen, tutorials bekijken. Er staan genoeg filmpjes op youtube. Verder kun je op pinterest veel tutorials en patronen vinden.
      En als je zelf plaatjes wilt 'traceren' moet je een beetje spelen met de filters . Dat moet je wel even leren. Maar je kunt ook patronen kopen.
      Verder opletten hoe je de mat erin doet. Dat deed ik eerst niet goed en dan snijdt hij niet goed.
      Succes! Ik heb hem nog maar net maar heb in die twee dagen veel geleerd

      Verwijderen
    2. Bedankt! Ik ben benieuwd :)
      Ik zag dat je ook hele leuke stickers maakte. Welk papier gebruik je hiervoor en waar vind je dat?
      (Sorry voor alle vrgen :) )

      Verwijderen
    3. De stickers print je uit vinyl. Ik heb de vinyl mee besteld bij de silhouette cameo (silhouettecameo.nl) en dan via flexfolie.nl dat is een site van dezelfde eigenaresse.
      Verder heb ik wat vellen A4 vinyl besteld bij foliemonkey.nl daar heb ik ook vellen applicatietape/transferfolie besteld. Dat is nodig om de stickers netjes op hun plek te krijgen. Je kunt het transferpapier/applicatietape ook in rollen kopen, maar ik heb eerst gewoon wat A4vellen gekocht om te proberen. Als ik echt grote muurstickers ga maken, dan koop ik wel zo'n rol. Ik heb ook nog geen grote rollen vinyl gekocht, omdat ik nog aan het oefenen ben. Verder wist ik nog niet of ik mat of glans mooi zou vinden, dus ik heb van beide wat gekocht. Een andere site die ik nog tegenkwam (maar nog niks besteld heb) is plot4fun.nl
      En er zijn vast nog wel meer websites waar ze vinyl, flexfolie en flockfolie verkopen.
      Succes ermee!

      Verwijderen
  5. Tof hoor, leuk dat je er zoveel plezier van hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw mooi apparaat!
    Veel plezier ermee maar dat zal wel lukken :-)
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er leuk uit... Heb van de week ook een voor mijn verjaardag gekregen... Heb je nog een aantal handige tips en trics... Wel al een plaatje kunnen traceren en uitgesneden, maar nu letters uit flock heb je dat al eens gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je facebook hebt, dan kun je je aanmelden bij de silhouette patronen deelgroep op facebook. Daar zetten veel mensen patronen op, maar er staan ook veel tips en zo. https://www.facebook.com/groups/Studiopatronen/?fref=nf

      Verwijderen
  8. Wat leuk!! Heb na aanleiding van mede deze post er ook eentje gekocht, ben er zo blij mee! Heb een vraagje; denk je dat ie ook raamfolie kan snijden? Heb namelijk nog best wat liggen en zou natuurlijk mooi zijn als ik dat hiervoor ook nog kan gebruiken... Iig alvast bedankt voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan wel. Ik heb het nog niet gedaan, maar ga het nog wel doen. Ik weet alleen niet wat de instellingen moeten zijn. Maar ik heb wel fotos gezien van raamfoliestickers die ermee gesneden zijn.

      Verwijderen
  9. Hoi,

    Waar heb je de Cameo gekocht? Online of in een winkel?

    Alvast bedankt!! :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo
    Wil iemand mij vertellen welk soort papier ik koet gebruiken als ik op hout of glas wat wil zetten
    Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen