zondag 24 november 2013

Ritstasjes swap

Ik ga een swap organiseren!



Als je mee wilt doen, meld je dan aan d.m.v. een reactie hieronder én stuur een mailtje: stipjesendatjes @ gmail . com (geef ook even aan uit welk land je komt, voor het geval dat we er twee groepen van gaan maken, en als je een blog hebt mag je die vermelden dan maak ik van je naam een link naar je blog)

Wat gaan we maken?

-Je maakt een ritstasje, etui, klein toilettasje, kortom: een tasje MET een rits. (gewoon proberen, je hoeft geen expert te zijn)
-Vervolgens vul je dit tasje met leuke fournituren: lintjes, strikjes, knoopjes, labeltjes, ritsen, belletjes, lapje stof, band, elastiek, strijkapplicatie, bloemetjes, klosje garen, etc.

Maak er een leuk en vrolijk geheel van dat leuk is om te ontvangen (dus niet een graai in je oude knopendoos).
edit: Ik kreeg de vraag of hier niet een bepaald bedrag aan gekoppeld moest worden, zodat er ongeveer dezelfde waarde in de tasjes zit. Dat vind ik zelf wel een beetje lastig. Ik  had 'gewoon' als idee om het zakje te vullen met wat verschillende dingen. Hier wil ik iedereen vrij in laten. Het tasje hoeft niet helemaal vol hoor, stop er gewoon een paar leuke fournituren in en maak het niet te duur, kijk wat je 'over' hebt, het gaat om het idee.

De 'fournituren' die ik in het ritstasje ga doen bij deze swap: 3 ritsen (ik heb er namelijk heel veel), een paar lintjes, knoopjes, roosjes, belletjes, plastic bloemetjes, 2 sleutelhangerringen, een zilverkleurig hartje en een bosje paars borduurgaren.



Patronen voor ritstasjes zijn wel online te vinden en in het boek Zo Geknipt.

Geef je op voor 8 december

Als je mee wilt doen, dan kun je je tot en met 7 december opgeven door hieronder een reactie te plaatsen én een mailtje te sturen naar mij stipjesendatjes @ gmail . com
Je hoeft geen blog te hebben om mee te kunnen doen.

Ik plaats de namen van de deelnemers (of hun blognaam: even mailen) op mijn blog.

Op 8 december ga ik de lootjes trekken. Dat doe ik via lootjestrekken.nl en daarom heb ik jullie emailadres nodig.
In je verlanglijstje (op lootjestrekken.nl) zet je je adres, zodat degene die voor jou wat maakt, weet waar hij/zij het heen moet sturen.

Stuur het ritstasje+inhoud uiterlijk voor de kerst op, zodat iedereen dit jaar nog een leuk cadeautje krijgt.
Je kunt dus al wel beginnen met het maken van een tasje.

Alleen degene die jouw naam 'trekt' weet dus jouw adres. Maak het tasje niet te groot, zodat het onder brievenbuspost valt en de verzendkosten niet te hoog worden. Je betaalt zelf de verzendkosten voor het pakketje dat je opstuurt.
Als je je aanmeldt, dan ga ik ervan uit dat je ook echt iets gaat maken en opsturen, anders zijn er mensen die niks ontvangen. Wil je toch niet meedoen? Laat dit dan voor 8 december aan mij weten.

Reclame maken op je blog mag!

edit: Ik kreeg de vraag of mensen uit België ook mee mogen doen. Natuurlijk mag dat!
edit 2: Eén van de deelnemers vroeg of er een aparte groep uit België kan zijn, zodat de verzendkosten niet te hoog worden voor iedereen. Ik vind het prima (als er uit beide landen voldoende deelnemers zijn kunnen we twee groepen maken). Als mensen het juist leuk vinden om iets 'van over de grens' te ontvangen dan hoor ik het ook graag.


Deelnemers:

1. Stipjesendatjes (NL)
2. Flooke (B)
3. All Set (NL)
4. Emmel (B)
5. Lin De Backer (B)
6. Sandra Stoft (B)
7. Annet Lugtenburg (NL)
8. Woohoo (B)
9. Desiré Kaldewaij (NL)
10. Jacqueline (NL)
11. Diane / Handmade by Dianez (NL)
12. Elke dag zaterdag (NL)
13. Nelleke / BeideHandjes (NL)









25 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuk initiatief! Echt heel gaaf verzonnen :). Ik zou heel graag mee willen doen, maar (ja sorry) het is gewoon een te drukke maand..... dus ik moet deze swap aan me voorbij laten gaan. Ergens in het voorjaar nog een keertje???
    Heel veel plezier met de organisatie!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh jammer! Ja ik keek naar mijn doos met ritsen, en ik dacht: een ritstasjes swap! En ja ik wil hem best nog een keer organiseren, maar eerst maar eens deze swap :)

      Verwijderen
  2. Hmm, twijfel twijfel...ritsen zijn niet mijn grootste vriend. Ik heb ook eens een pakket van 100 ritsen gekocht en ik denk dat er nog 98 overschieten..maar misschien is deze swap dé perfecte gelegenheid om mijn hoop ritsen wat te doen minderen? Ok, ik doe mee! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan er voor gezorgd worden dat mensen uit België aan elkaar gelinkt om zo de verzendingskosten binnen de perken te houden?

      Verwijderen
    2. Dat is misschien wel een goed idee (als er meerdere mensen uit België meedoen). Dan maak ik twee groepen bij lootjestrekken.

      Verwijderen
    3. Leuk dat je mee wilt doen! En dit is dan natuurlijk ook een mooie gelegenheid om te oefenen met die ritsen :)

      Verwijderen
    4. Ja, ik zie deze swap als dé kans om ermee aan de slag te gaan!

      Verwijderen
  3. Oei, ik ben niet zo'n held met ritsen, maar ik doe toch graag mee :-)
    Ik vind het een super-leuk idee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil me ook graag aanmelden.
    annetsnaaicreaties.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe ook graag mee :)
    woohoobydavina.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben trouwens woonachtig in Nederland hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, ik wil ook graag mee doen!!
    Woon in Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik doe graag mee, leuk idee! Ga je gelijk even mailen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat jammer dat ik deze swap gemist heb, lijkt me ontzettend leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. o dat lijkt me eens leuk om te doen. Jammer volgende keer misschien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik organiseer er volgend jaar wel weer eentje! Er zijn meer mensen die graag mee hadden willen doen of het nu te druk hadden.

      Verwijderen
    2. Ik ga al zeker meedoen dan :) Ik vond het heel leuk om mee te doen!

      Verwijderen