woensdag 11 september 2013

Van trui naar babyjurkje


Laatst maakte ik al een babyjurkje van een oude rok. Voor dezelfde baby maakte ik nu van een trui een jurkje. Dit was een oude trui van de moeder, ze wilde er graag een winterjurkje voor haar dochtertje van laten maken.

Ik had bij BeideHandjes al een kapjurk gezien. Die maakte ze met behulp van het patroon voor de kaptrui uit 'Stof voor durf-het-zelvers'. Zoiets was ik ook van plan, alleen dat patroon begon bij maat 98, dat was veel te groot.
Nergens kon ik een patroon voor een kaptrui/hoodie voor een baby vinden. Dus moest ik zelf maar wat tekenen. 

Ik gebruikte een patroon voor een t-shirt. Ik heb de hals iets ruimer getekend en een knipje op het voorpand gemaakt (zodat het hoofd erdoor past, want bij het originele patroon zaten knoopjes op de schouder).
Van een ander patroon nam ik de capuchon en maakte deze passend.
Verder gebruikte ik van weer een ander patroon een voorzak, deze zak was te groot dus heb ik kleiner gemaakt.
Van de trui hergebruikte ik alles, zelfs de lusjes en de knoopjes die aan de col zaten. Van de col heb ik een capuchon gemaakt. Het jurkje is ongeveer maat 68, deze maat kon ik er net uitknippen.
Ik heb alleen twee nieuwe stukjes rode tricot gebruikt voor de randen van de voorzak.




4 opmerkingen:

  1. Wow, die is ook super gaaf geworden; stof is echt heel mooi en thx voor de link ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi geworden zeg!! Gaat het babietje dat ook precies passen in de winter? Enneh: uploaden in de flickr-pool van recykleren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het goed is wel. Ze zit nu in maat 62. En deze maat 68 valt best ruim. Flickr pool?

      Verwijderen