zondag 22 september 2013

Eerste Jacob broek


Mijn eerste Jacob-broek is een feit! 'De' bekende broek in 'Blogland'. De kleinste maat was maat 92, dus nog net te groot voor m'n oudste zoon.
Ik heb het broekje volgens het patroon gemaakt en na het passen heb ik de onderzoom nogmaals omgeslagen en vast gestikt (ik kan hem dus later zo lostornen).

Ik heb de variant met valse gulp gemaakt. Langs de zak heb ik groen paspelband gestikt.

Foto's op model volgen nog wel een keertje als ik een bijpassend shirt of blouse gemaakt heb.
Ik vind het een leuk broekje. Ik ga hem vast nog wel vaker maken.

Het patroon valt reuze mee, maar ik moest wel af en toe een paar keer lezen en een keer wat opzoeken op internet. Ik naai meestal met tricot stof (vooral shirtjes en jurken), dus dit is even wat nieuws voor mij.

7 opmerkingen: